Träningstävling i dressyr 25/3 2012


Det var en trött tjej som pallrade sig upp ur sängen igår morse för att komma till stallet tidigt. Dock hade jag itne behövt komma tidigt, då hon som skulle ha henne i lektionsklassen redan börjat knoppa. Men, då slapp jag i alla fall stressa och kunde chilla lite :) Blev dock lite stressigare sen när jag skulle försöka knoppa om medan hon åt, men det gick det med!

Mockade och pysslade lite när de hade gått ut för att rida fram, och sen kollade jag såklart på deras program. När de var klara tog jag emot Pepsi, skrittade av henne en sväng och sedan var det lunchdags för oss båda! Myste lite, knoppade och ryktade innan det var dags att gå ut för framridning.

LC:2 Clearround
Då det var lite segt innan klassen startade så blev framridningen lite längre än vad jag tänkt mig, men det gjorde inte så mycket. Hade förväntat mig att hon skulle vara lite matt, men det var hon inte :) Tog ett par varv innan hon ställde om till att det nu var jag som satt på ryggen, men när hon väl släppte det så blev hon fiiin häst ♥ Hyfsat lösgjord, och överlag väldigt glad! Tror att det sen var ett vinnade koncept att precis innan jag gick upp till ridhuset låta henne få galoppera i stor luftig galopp, och göra lite byten. Det tycker hon är skoj! ;D
Inne i ridhuset sen trodde jag att hon skulle typ "dö", och bli loj liksom. MEN hon överraskade mig även nu med att ha kvar samma energi och positivitet :D Gissa om jag blev glad!? jag spände dock till mig lite när jag började programmet, och red lite för slarvigt. Känslan var okej, men min insats kunde varit bättre helt klart! Vi slutade dock på hela 68 % vilket var rekord för oss!! :D Det trodde jag inte, men det var såklart kul!

LB:1 Tävlingsklass
Jag startade som nummer 2 i tävlingsklassen, så jag ledde henne en stund och satt sen upp för en kort framridning. I denna klass kunde jag ha bästa dressyrsadeln (ridskolan har 7 (?) stycken dressyrsadlar som hästarna delar på, och självklart har jag och Amanda samma) vilket var väldigt skönt! Hon kändes inte trött nu heller, utan bara allmänt fräsch liksom ;) I ridhuset var hon lika fin, så då bestämde jag mig verkligen för att nu SKA jag rida bra! Måste ju liksom ta tillvara på hennes underbara inställning :D Och faktiskt så skärpte jag till mig, andades ut och red bra! Hon var helt perfekt, MEN tyvärr lyckades vi med en stor dum miss :( Hon var ju liksom lite ovanligt taggad och tyckte att ökningarna var askul ;) Så när jag satsade lite för hårt i travökningen fick vi ett galoppinslag. Synd såklart men jag är GALET nöjd med framförallt henne! Hon brukar inte tycka att dressyr är så kul direkt, men det gjorde hon minsann igår (y) Det blir så mycket roligare när båda är på liksom!  
Trots att jag var mycket nöjdare i denhär klassen vågade jag inte hoppas på lika fina procent (eftersom programmet klassas som ett snäpp svårare), men vi lyckades med hela 68 % igen!! :D Trots missen ju dessutom!
Procenten räckte till en 3:e placering av 9 startande, och det var jämt i toppen. Hade vi fått en sjua istället för fyra på travökningen hade vi fått vara med och dela på vinsten ;) Retligt såklart, men jag är såååå glad att hon var så pass "på" istället för tvärtom!

FINAST AV ALLA ÄR HON ♥

Tyvärr blev det inga bilder eller film då Emma inte riktigt fick ordning på kameran när hon skulle filma :( Men istället får ni en bild från lektionsDM i höstas på min vackra tjej ↓



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: