24 mars 2012


Hejsan på er! :)

Igår hade jag ganska så fullt upp med att få ihop min dag, därav bara ett tidsinställt inlägg. Gick i skolan från åtta till lite innan fyra, och sen skyndade jag mig upp till stallet. Mockade och borstade på pluttis innan jag var tvungen att dra mig hemåt. Kvart i sex var jag hemma, tog en dusch och fem över var jag hos Johanna :) Erkänn snabbt jobbat! Ett riktigt trevligt födelsedagskalas för bästiiis! :D



Imorse stod klockan på sju! Ganska så tidigt för att vara lördagmorgon, men det var det sååå värt :D Skulle nämligen upp till stallet för att morgonfodra och därefter trimma lite på banan med skruttis :) Vid kvart i nio satt jag i sadeln! Helt underbart var det: blå himmel, nyharvad bana, alldeles lugnt och skönt, fågelkvitter och bara allmänt asnajs :D Kunde till och med rida i T-shirt, det ni! Som pricken över i:et var Pepsi riktigt nöjd och glad :))) Överlag tyckte jag allt att hon var fin, traven är dock jobbig nu. När jag vill ha henne lite högre och mer tryck i henne då får vi båda jobba som attans! Men, några små wooow-moments fick vi ändå till :) det är ju verkligen värt att sätta lite högre krav, för då när man får till det DÅ är det niiice ;D Galoppen har vi det lite lättare med, en riktigt bra känsla hittade vi och hon satte tillbaka sig på bakbenen riktigt bra :D Fina tjejen ♥
Som grädde på moset tog vi en avskrittningsrunda i skogen :) Åh, sjukt mys och vi båda var nog nöjdare än nöjdast! ;)

Vid tio någon gång var vi tillbaka och då väntade stretching, avborstning, lite arnika-massage och guuuudis innan hon fick gå ut och avnjuta solen i hagen :) Var underbart skönt att kunna fixa allting i lugn och ro sen, packa alla påsar, mocka fixa iordning grejerna osv.

Vid strax före halv två bar det av hemåt och vid tre var jag på bio med Pappa och Hugo :) Hunger Games såg vi, riktigt bra! :D Nu ska vi snart åka och hämta pizza, och så blir det lite filmkväll (y)

Ska försöka hoppa i säng i hyfsad tid, går ju dessutom bort en timme. Imorrn vankas det tävling! Ska inte starta förens efter lunch någon gång, men vill ändå vara där till åtta så att jag kan få knoppa och fixa henne själv. Hon ska nämligen självklart gå en lektionsklass innan :( Menmen, håll tummarna för oss i alla fall! :D

Kram H


Kommentarer
Postat av: Johanna

söta vi är :)

2012-03-25 @ 22:21:32
URL: http://linneajohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: