Nytt i "hästgarderoben"


Det här skulle jag ha publicerat för länge sen, men jag har hela tiden glömt att fota. Men nu så! :)

För ett par veckor sen var det finbesök i stallet! Sadelutprovare från Sharpman var på plats och kollade igenom lektionshästarnas sadlar. Pepsis låg bra, men hon skulle vilja ha en tjockare padd (gissar på att det i alla fall delvis är för att hon lätt blir så öm i länden). Men det var skönt i alla fall :)

Dock har jag nu gjort värsta braiga köpet!! Carro som har Vulfa på foder hade en egen fårskinnspadd till henne, men då den inte passar längre så frågade jag om hon ville sälja den :) Det var dessutom precis den dom hade provat på Pepsi, och som låg bra! Så jag köpte den, hur bra!? Himla fin och gosig (y)


Samma vecka så mötte jag äntligen upp Ida också, så vi bytte våra schabrak. Minns ni? Mitt röda jw mot ett blått lamicell :) Pepsi och jag invigde det på terminens sista tävling på NORF, och det passade perfekt! Supersnyggt om jag får säga det själv hihi :D Alldeles lagom helt enkelt, inte tråkigt men inte för mycket. Lägger sig snyggt under sadeln, och med fårskinnspadden blir det kalasbra! 



Behöver jag nämna att jag är nöjd? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: