Lokal hoppning NORF 10 juni 2012


Hej på er!

Trött tjej som skriver kan jag lova, tur att klockan inte är så jättemycket och jag snart ska krypa till sängs :) OCH vi får inte glömma att om 4 ynka skoldagar är det sommarloooov, hur galet det än är! Ska bli så sjukt nice :D

Idag var det ju tävlingsdags för mig och Pepsi, men det blev tyvärr ingen vidare kanonavslutning. Därför berättar jag bara lite kort tänkte jag! Pepsi var väldigt pigg och glad, och rolig att rida :) Men trots det fick vi inte till det riktigt.

100 cm
I första klassen blev det lite "hit-och-ditigt", hon var lite ofokuserad och jag något passiv. Ett stopp blev det, helt mitt fel. En "tittig" oxer som stod i vatten, och var relaterad till hindret innan (som jag missbedömde och kom alldeles för nära på). Så ja, jag hann inte med helt enkelt och linjen stämde inte. I övrigt var hon felfri :)


110 cm
I 1,10 sen så var jag väldigt taggad, kändes som om banan passade oss. Fem första hoppade hon okej, men sen blev jag passiv och hamnade återigen i mellanläge på två oxrar. Hon stoppade, vilket var rätt av henne. Hon hoppade dock äckligt bra när vi hoppade om hindrena sen i alla fall :) I kombinationen sen så hoppade hon nära in, räckte då inte ut utan smet förbi. Återigen jag som inte red ordentligt, fy skäms... Vi slutade alltså som ute. och det känns ju himla trist såklart. Även om hon var pigg och glad "i psyket" så gissar jag på att hon inte var lika fräsch i kroppen som sist heller då hon gått mycket mer lektioner i veckan. Det blev inte samma tryck i de flesta sprången liksom, och dessutom så var ju underlaget inget att hejja för efter allt regn. Menmen, vi kommer igen i höst. Vi är ju trots allt gröngölingar i 1,10 än så länge, inget är omöjligt. Ni kanske minns vårt första år på 1m, haha. Det vill inte jag göra ;) 

Så sjukt sugigt bara att det antagligen är 2 hela fucking jävla månader kvar tills jag sitter i sadeln nästa gång :'((((( åhåååå

Under dagen har vädret varit himla växlande, från varm strålande sol till ösregn. Men vi hade sån himla tur att det inte kom minsta regndroppe under tiden vi hade Pepsi ute, så galet skönt :D 

Hemma i stallet fick hon gå ut och käka gräs medan jag pysslade iordning alla grejer. En mysig kvälls-borstis hann vi också, min bästa plutt ♥









Kommentarer
Postat av: Annika

Fina bilder :)

2012-06-11 @ 20:30:56
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: