Mål 2012


Kom på att jag inte skrivit något om mina och Pepsis mål för 2012, och sånt är ju alltid roligt och intressant att läsa tycker jag själv i alla fall :)


Allmänna målen är...

... att få henne att jobba mer bakifrån och få in bakdelen lite till, och på så sätt hitta en ärligare, jämnare bjudning och stadigare form samt att hon blir lättare i framdelen.

... att hon ska bli lite kvickare för hjälperna och lite mer energisk i sina rörelser. Hålla en jämn takt och försöka få ut mer av hennes gångarter.

... att jag ska våga inverka lite till, rida mer med säte och skänkel. Att min skänkel ska bli stadigare och min hand mer korrekt omvriden.

... att min trepunktssits ska bli stadigare och att jag ska blir bättre på avståndsbedömning och känsla.

... att vi ska hitta ett jämnt flyt och en rytmisk, energisk och reglerbar galopp och på så sätt hitta lägen bättre, samt kunna lösa ev. problem som uppstår.

... att jag ska ha tålamod, att vi ska ha tålamod för varandra och våga vänta ut när det känns svårt. Lita på varandra och absolut inte pressa fram något, utan låta det komma med tiden.

... och såklart det viktigaste av allt: att fortsätta ha superroligt tillsammans och aldrig ge upp ♥

Tävlingsmålen blir...

... att fortsätta rida stadiga rundor i 1m med placeringar, våga satsa mer och aldrig tveka. Vi båda kan ju, det vet vi!

... att hitta avspändhet på dressyrbanorna och kunna rida LB på över 65 %.

... att starta LA:1 på klubbtävlingsnivå, ev. lokalt till hösten.

... att debutera 1,05 om vi hittar någon, ev. 1,10 till hösten om det känns bra!

... att ha kul tillsammans och våga göra misstag! :)


Man måste sikta högt, för att ha en chans att ta sig dit :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: