Hoppträning för Cissi 2 januari 2012


LIVIN' LA VIDA LOCA! :)
Ungefär så kan man sammanfatta det hela, haha! 

Idag var det alltså ääääntligen dags för en välbehövlig hoppträning för min och Pepsis del, och precis som jag gissat så var hon ganska ofta mer i luften än på marken om man säger så ;) Det var ganska mycket tekniska övningar och lydnad som vi jobbade med, väldigt bra sådana (y) Lagom kluriga!
Pepsi kändes helt okej fräsch och fin på framridningen. Av någon anledning är framridning till hoppning aldrig vår starka sida, men vi jobbar på't ;) Vi jobbade lite med trav och galoppbommar, suuuper att jobba med rytm och avståndsbedömning! Det grejade vi faktiskt bättre än förväntat :)
När vi började hoppa lite mer så blev hon liiiiite väl taggad, och att bralla så fort man får blicken på ett hinder som ryttaren verkar vilja att man ska hoppa är ju fullt normalt. eller? haha, hon gick lite crazy bitvis och jag lyckades dessutom landa på backen en gång. Att jag aldrig lär mig, haha! 
Men när vi väl fick lite ordning på det hela sen igen och hindrena kom upp lite då skärpte hon sig och busade bara lite lagom :D Hon hoppar som en liten kanonkula när hon är sådär på tårna :)) Då är det riktigt härligt!! 
Och även om det gick lite väl mycket över styr ibland så får hon en fet guldstjärna för sin grymma inställning ♥ Finns inget bättre än all den glädje och energi som hon lyser av! Och lite förståelse får man faktiskt ha när hon dels har varit lite såhär sen hon var halt och nu dessutom typ vilat 3-4 dagar ;) 
Juste, trots att vi inte hopptränat sen 22 september (tror jag) så tyckte Cissi att jag inte blivit det minsta ringrostig utan snarare tvärtom ;) Min sits har det äntligen börjat hända grejer med, hihi! :D 



du är den finaste jag vet ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: