Dressyrträning för Linda Melin 15 januari 2012


Igår var det dags igen för Linda-träning! :)
Gillar verkligen Linda och att hon får fram det bästa utav både häst och ryttare :) Hon är nogrann med hur hästen är mellan hjälperna och att hästen verkligen är ärlig och genom hela kroppen. Hon är inte en sån tränare som säger exakt hur man ska göra och "rider åt en", utan mer abstrakta tips så att man själv får jobba på att hitta känslan. Och hon är noga med att berömma både häst och ryttare precis i de ögonblicken det blir rätt. Superbra är hon! :D

I alla fall, så hade jag förväntat mig att Pepsi skulle vara lite trött och motsträvig. Men helt rätt hade jag inte! Det kändes att det satt lite i kroppen på henne, men i huvet så var hon verkligen positiv och försökte :D Superduktiga hästen! ♥ I galoppen försökte hon nästan busa lite, hihi!

Förra träningen checkade ju Linda av lite mer vart hon hade oss, och igår så var det tuffare helt klart! Vi började "rota i problemen" som hon sa, och ja då blev det lite tjafs. Men när just det vi jobbade på för stunden väl släppte DÅ blev hon hur finis som helst! Ett tag på mitten där, när hon hade fått en liten paus, så kändes det verkligen som om hon växte flera centimeter! :D Riktigt härligt var det!
Överlag var träningen lite av/på eller hackig, eller vad man ska säga, eftersom när vi löst ett problem tog vi direkt tag i nästa. Vi jobbade även lite programdelar, och bara jag har henne där hon ska vara så är det nemas problemas!

Hemläxor blev mycket övergångar för att så småningom få halterna bättre. Galoppfattningar i låg form så att hon ska lägga av med att slå upp (hon har alltid gjort det som en liten grej av nån anledning). Sen fortsätter vi jobba på att hon inte ska vika sig inåt och luta sig/gå emot vänsterskänkeln, men det har blivit Mycket bättre sen i höstas :D
Sen ska jag jobba på att få fram min underskänkel! :) Men annars får jag mycket beröm för min sits, och det är superkul med tanke på att det var min största svaghet när jag började rida Pepsi ;)

Roligt var det i alla fall, men nu dröjer det nog lite innan vi kör på Linda-träning igen! När tävlingarna drar igång blir det svårt att klämma in det, men förhoppningsvi åtminstone nån mer gång i vår :D

Supersnälla Sara fotade och filmade, så här kommer några bilder :)) Filmen kommer ikväll! TACK SARA!

















Puss! ♥


Kommentarer
Postat av: Therese Klintestam

Kommer Linda till Hageby speciella dagar och har träningar och är det bara för Hageby-ekipage? Jag är jättesugen på att träna för Linda igen, men tyvärr kommer hon till oss på onsdagar, enda dagen på hela veckan som jag inte kan :p haha

2012-01-16 @ 15:31:10
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Karin

Tess, hon kommer ut när vi bokar henne. Vet att hon är på VRF varannan torsdag och sen kommer hon ut till oss på Resebro Gård varannan måndag. Vill du vara med på HR går det bra, men vi har inte bestämt nått mera datum då tävlingarna drar igång nu i feb.

/Karin

2012-01-16 @ 20:44:16
Postat av: sara

det var så kul att fota så säg bara till om det är någon mer träning/tävling som du vill att någon ska fota på så kan jag ställa uå :)

2012-01-16 @ 22:11:14
Postat av: Svar till Sara :)

Ja men jag ääälskar både att fota och att ha foton ;D Så du får suuupergärna fota någon mer gång! Snäll du är! ska säga till :) Men det blir ju kanske lite roligare att fota sen när ute-säsongen börjar :)

2012-01-16 @ 23:29:17
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad fint hon går med dig. Härligt att se vad hon kan.

Det var jättekul att träffa dig och Pepsi. Vilket underbart hästliv hon har fått sen hon flyttade från Roo gård.

Vi kommer absolut o tittar när ni ska tävla.

Kram

Madde

2012-01-17 @ 12:44:10
Postat av: Svar till Madde :)

Tack, ja hon kan hon när hon vill :D

Vi båda tyckte det var superkul att få träffa dig också! Ja, hon verkar trivas och är glad och nöjd! :)

Åh, vad kul! Jag lovar att säga till när vi anmäler oss till första tävlingen!

Kram Hillevi

2012-01-17 @ 20:08:50
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: