28 januari 2012


Hej på er!

Väldigt bra lördag måste jag säga :) Började med  att sova ett tag för att sedan gå upp och baka en sockerkaka som blev lite halvlyckad. Åt lunch och sen fick jag skjuts upp till stallet. Borstade och broddade min finis, för att sedan rida upp till fältet och jogga lite lätt. 
Hon var väldigt pigg och fräsch, men tyvärr var underlaget ganska så ojämnt och hårt. Men hon fick springa av sig lite, och jag ställde knappt några krav. Vi bara latjade lite helt enkelt :D Det behövs det också ibland! Tror hon tyckte det var riktigt skönt att komma ut och röra på sig ordentligt, men hon höll dig förvånansvärt bra i skinnet! Bara lite lagom småbus, och jag tror hon kände av att underlaget inte var optimalt. Duktiga bästhäst ♥

Tillbaka i stallet så blev det lite steretching och sen fick hon stå inne och torka svetten lite, pilla med sitt hösilage medan jag fixade iordning alla grejer. Mockade också innan jag borstade av och sen var jag lite barnvakt åt Cissis och Mogges tre små busfrön :) Förra året fick nämligen Cissi i julklapp av oss ett presentkort på spa+barnvaktning, så nu var det på tiden att det blev av :D Barnen skötte sig super och var glada!

Packade mina nedrans påsar och hjälpte Maria lite innan jag tog en mysstund med tröttis i väntan på pappa. Hann även printa ut startlistor till nästa veckas klubbdressyr! 

Imorrn åker jag, som jag skrev, med Maria till Nyköping som hästskötare/fotograf. De ska hoppa 95/105cm om allt går enligt planerna. Förvänta er lite bilder! :) På eftermiddagen är det hoppeträning, wwiie! 

Kram H

Smakprov från idag, taaaaack Amanda!! :D Fler bilder kommer imorrn...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: