12 januari 2012


Hej!

Egentligen borde jag sova nu, men det struntar jag i! Borde även börja läsa en tråkig engelska-bok, men äsch. Den kan nog vänta liiite till ;)

Idag började jag i alla fall med att ta mig till skolan i regnet, visserligen via buss och spårvagn men jag kom ändå inte undan torr. I alla fall så hade vi foto först, och jag och Amanda ska göra "Guldlock och de tre björnarna" som vårt projekt. Det blir ett bildspel där vi fotat och redigerat samt spelat in berättarrösten :) Superkul ska det bli, och självklart delar jag med mig när vi är klara framåt sportlovet!

Fortsatte dagen med Svenska, och där lyckades vi förskjuta provet i litteraturhistoria (som skulle varit på tisdag) hela två veckor! Niiiiice :D På matten sen tuffade det på med repetiotion av derivator och potensfunktioner hit och dit! 

Eftersom det var torsdag slutade vi efter en grötig lunch och lagom tills jag skulle ta spårvagnen mot stallet hade det såklart börjat typ spöregna. Så var det medd den skogssvängen som vi tänkte ta :(

Men uppe i stallet så borstade jag lite på min fina, och gjorde henne sen fin med limegröna lindor och matchande schabrak till ett dressyrpass i ridhuset. Det blev dock inte riktigt som jag tänkt. När jag rider själv (alltså utan tränare) då är det absolut bästa jag vet att ha musik i öronen, ett helt tomt ridhus och bara kunna fokusera på mig och hästen utan några som  helst begränsningar. Detta var vad jag hoppats på idag, men det slutade med att vi var tre som red och det stod ett par hinder framme. Menmen, inte hela världen och det funkade i alla fall :)

Pepsi var absolut fin häst :D ♥ Men det märktes tydligt att lektionerna har börjat och att hon gick tre timmar igår. Hon kändes lite matt och inte alls lika lyhörd och arbetsvillig som sist. Det är ju lite tråkigt, men jag är inte förvånad. Vi har i alla fall helt klart tagit ett stort steg i rätt riktning båda två, och det är härligt :D Vänstersidan (som alltid varit vårt sämsta) har jag verkligen kommit på sååå mycket bättre nu, och det är till och med på gränsen till att vänstervarv känns lättare än höger nu stundtals :) Blir super med en till träning för Linda på söndag :))) Men i alla fall var det kulkul att rida, och efteråt hade det slutat regna så vi tog oss en kort sväng i lite mörker längs med elljusspåret bara för att jag hade lovat ;) Mys!

I stallet sen hade jag tänkt fota henne i tränset, men självklart strejkade muppmobilen så får helt enkelt skjuta ytterligare på det :( Menmen, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge! :)
När ja klätt av henne var det mat och lite torkdags medan jag fixade iordning alla grejer och mockade. Borstade av henne ordentligt och linementade så att hon skulle sova gott, innan jag åkte hemåt vid sex. 

Pizza, pyssel och lite filmtittande väntade här hemma och nu är det allt läggdags! 

Kram H



Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken snygg jäst!

2012-01-13 @ 14:32:08
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Matilda

Häst menar jag så klart...

2012-01-13 @ 14:32:58
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: