Träningstävling i hoppning 12/2 2012


Idag var det dags för den andra av fyra träningstävlingar :) Hoppning var det som vankades, och Pepsi var en riktig stjärna ♥ Helt klart bäst, finast, snyggast och klockrenast av alla!

90 cm Clearround
På framridningen var vi hela 8 st plus sex stycken hinder, så det var lite trångt om man säger så! Pepsiplutt var i alla fall på tårna, inga bocksprång utan bara små ministutsar och lite bakben hit och dit ;) Måste ta och köpa mig ett bra rött band som jag kan göra en rosett av! I alla fall så kände jag bara lite på henne, såg till att hon var framme och positiv :) När det sedan var vår tur så hade jag en ruskigt bra känsla genom hela banan, hon var helt perfekt! :D Laddad och taggad, men fortfarande fokuserad! Precis så som jag vill ha henne!! (y) Flög över hindrena som en liten kanonkula och det kändes riktigt busenkelt! Fina pållen ♥ Inga bottensprång eller liknande, utan hon bjussade på sig själv och vi körde på vår lilla "flying-stil". Hihi, bara för att vi båda älskar't! :D

100 cm tävlingsklass
På framridningstiden så joggade vi bara lite lätt eftersom hon gått precis innan, men för att hålla uppe värmen. När vi hoppade fram precis innan vår start på ena linjen kom vi lite tokigt första gången, men det var bara att göra om och göra rätt :) Sen startade vi och hon var lika fin denna klass! Hon bjussade på sig själv och det var bara helt lekande lätt :D Åååh, vad jag vill att hennes inställning ska hålla i sig för evigt! Jag var sist ut i klassen, för jag var den enda som hoppade 1m. Det hade varit två dubbelnollor (av 3 starter) innan mig, så i omhoppningen så fick det bli lite allt eller inget liksom ;) Faktiskt första gången som jag verkligen vågade satsa lite ordentligt, och för att vara första gången får vi godkänt! Det blev lite för mycket för mig att tänka på, och jag tog inte riktigt ihop henne ordentligt för att hon skulle orka hålla samma tryck trots mycket snävare svängar. Det hela medförde att det blev lite bottensprång, men bäst som hon är ställde hon upp snällt och räddade situationerna :) Nollan lyckades vi hålla, men tiden räckte inte till någon vinst (det var bara en placerad eftersom vi var totalt 4 starter). MEN JISSES VAD JAG ÄR NÖJD MED MIN FINIS, OCH MIG SJÄLV ÄNDÅ! :D Hoppningen kunde knappast fått en bättre årsdebut den heller ;))

Här får ni två filmer som supersnälla Sara har filmat :D Tusen tack! (1m-filmen är dock bara grunden, men det gör inget eftersom det var den som var bra ;) haha)





Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh vilken fin header du har :) Har du fixat den själv?

Vad sugen jag blev på att hoppa/tävla nu när jag såg domma videorna

2012-02-16 @ 19:41:56
URL: http://linneaochsindy.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Måste ju säga att ni ser ut att passa perfekt! Jättefint flyt i hoppningen och dressyrbilderna ser ju skitfina ut!

2012-02-17 @ 11:35:33
URL: http://alexisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: