Hoppträning för Cissi 29 januari 2012


Förra söndagen hopptränade vi för Cissi, och anledningen till att jag inte skrivit om det förrens nu är att jag har väntat på bilderna från Ebba! :)

Till en början var hon ganska så seg och stel. Jag kommer inte åt henne ett dugg bra i hoppsadeln, så det tog ett taf innan hon släppte till. Under hela framridningen låg fokus på lösgjordhet och lydnad. Vi hade upphöjda travbommar och varierade med övergångar och lite sidfördlyttningar. Nyttigt var det, men svårt!
Det är verkligen markarbetet som jag och Pepsi behöver jobba mer på, för själva hoppningen är ju inga problem. det har hon bevisat för mig så många gånger! Men lydnaden är helt klart det som brister, så en nogrann och ordentlig uppvärmning är riktigt viktigt. Även om det inte känns så bra, eftersom vi är så dåliga på det ;) Ni fattar!

I alla fall så hade vi en lite serie på ena långsidan, en minimur utan bommar och stöd på andra långsidan, två hinder på rampera långsidan och ett "hörnhinder". Serien tog hon super! Kom lite hastigt in, men hon löste det. Till sista hindret som var oxer på 3 språng var det rätt långt, men hon gillar att länga och det lyssnade hon finfint på och litade på mig när jag bad henne hoppa av stort! :D Underbar känsla detdär!
Den lilla minimuren pluppade hon över utan att blinka :) På bågen hade vi lite problem med att hitta en lagom väg, men hoppa det gjorde hon allt :D I slutet låg det på 1m-1,10 ungefär och det var nemas problemas. Oavsett om vi kom lite tokigt ibland så är hon så cool. Hoppningen är verkligen super nu, och hennes inställning är på topp :))) Bjuder på sig själv och ställer upp på allt jag ber henne om, fiiiiiiiina hesten ♥
Förresten så busade hon inte så mycket alls faktiskt, men var pigg och bjöd på alldeles lagom när vi väl började hoppa! :)

Såå hopptävlingssugen nu så ni anar inte! Troligtvis blir det en liten debut, Pay and Jump, i Mantorp den 4/3 (förutom träningstävlingen hemma nästa vecka, men det räknas knappt) om det går som planerat. Blir superkul att få hoppa i Sissi och Nina Liljas finfina ridhus! :D

Tack snällaste Ebba för bilderna! :)))








Kommentarer
Postat av: ebbaaaaa :D

Haha bilderna blev väl sådär menmen! :D

2012-02-07 @ 19:31:52
URL: http://ebbaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: