9 februari 2012


Hej på er!

Detta har varit en så gott som perfekt dag, älskar att bara kunna släppa allt pluggande och göra sånt som är roligt istället :D Älskar mig själv för att jag var så effektiv igår (a)
Började dagen med foto A, och där skulle berättarrösten till vår saga spelas in av självaste moi! Dock dampade programmet lite så det funkade typ inte alls. Tur att vi har 3 timmars lektion imorrn att gör'at på.
Senare jobbade vi på vår svenskaredovisning som kommer bli rolig, och avslutade sen skoldagen med att skriva gamla nationella matteprov. Åh, vill verkligen haffa mig ett MVG i Matte C! Dock är det de där nedrans logaritmerna som stälelr till det, får bara inte in hur de funkar! Grr!

Som vanligt på torsdagar slutade vi efter lunch och då blev det stallet :) Släppte ut finis en stund och tog med lite av allt hennes hösilage ut, innan jag gjorde iordning Doma för ett dressyrpass! Emma hopptränade samtidigt, så det var lite trångt och "stökigt". Doma var taggad till max och tyckte att springa fort så att Hillevi måste ta mer i tygeln (för att hon är för svag för att sitta emot allting) så att hon kunde peta in näsan var en jättebra idé! Dock höll jag inte riktigt med henne på den punkten, och det tog ett tag innan hon lugnade sig. Men när jag joggade av henne tyckte jag dock att hon slappnade av finfint! :) Stod lite halvt i lätt sits, lät henne sträcka ut hals och rygg, och det tyckte hon om :) Har pratat lite tidigare med Maria och troligtvis ska vi köra på en liten "träning" så Maria kan hjälpa mig och ge lite tips! Blir super :D Doma är verkligen allt annat än lik Pepsi, precis lika nyttigt som svårt ;)

När jag och Doma ridit klart så blev det ju uteritten som jag redan skrivit om i ett tidigare inlägg :) Mys! Och när vi var tillbaka från den så dels plockade jag iordning alla grejer, mockade hos båda hästarna och borstade av finaste när hon ätit upp sin mat (eller ja, kraften i alla fall). Innan jag åkte hemåt blev det även ett jodopaxomslag på Domis som lyckats trampa sig själv i transporten (trots typ dubbla boots!!). 

Här hemma har jag ätit pizza, chillat allmänt, skurit sallad till morgondagens US-årsmöte/tacokväll samt tittat på film och inspelad världscuphoppning. Niiice! :)

Nu blir det sängen, godnatt! 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Följa varandra via bloglovin?

Fin blogg, kram :)

2012-02-10 @ 22:41:33
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: