Hemmabygge

Förra veckan när den mesta snön kom fick jag och Pepsi ett problem. Vi skrittade en kort sväng efter ett pass i ridhuset, och trots att det var minusgrader fick hon jobbiga styltor :( Pepsi har inte fått några snösulor, så genast satte jag igång och googla på "hemmagjorda snösulor". Problem är till för att lösas! Efter en hel del pysslande så lyckades jag fixa till ett par sulor av gamla glassburkar, och de prövades för första gången på torsdagen då när jag åkte av ;)
Sulorna satt till min förvåning som en smäck, och de höll ju till och med för Pepsis egna lilla galopptur!

Idag ska jag och Pepsi ut och rida i snön, under förutsättning att benet ser bra ut och hon inte är halt givetvis! Hoppas att hon mår prima och kan få busa ordentligt tillsammans med Zäta, det vet jag att hon vill sååå gärna :) Jag med för den delen!

Såhär ser skapelserna ut, tipsar er verkligen om att klippa till ett par om era hästar inte är skodda med sulor! Även om det är lite pyssligt så är det fett värt när de väl är klara för användning, kanske framförallt sen när det blir varmare och ordentlig kramsnö :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: