GOD JUL

En  god-jul-hälsning får ni mina kära bloggläsare från mig, såklart. Standard på alla bloggar idag ;) 

Har enligt den äkta hästmänniskans tradition spenderat morgonen i stallet, myys. Kl. 7 åt vi julfrulle tillsammans (äter aldrig så mycket till frulle som jag gör på julafton, haha. julskinka med senap in my ♥), och därefter så pysslade jag om Pepsi. Ryktad och fin blev hon, och så röda lindor såklart ;) 

Enligt ridskolans (något "tråkiga" om ni frågar mig) tradition så är det sedan barbackaridning i ridhuset med galopprace. Givetvis är det mysigt att rida Pepsi på julaftonsmorgonen, men jag skulle ju hellre rida ut och mysa i snön. Men, nu är det inte jag som bestämmer ;) Galoppraceandet skippade jag och Pepsi, vi joggade runt lite och hon var supernöjd och finis! Hör och häpna, i år bockade hon inte av mig :O hahah! Dock blev hon lite överexalterad precis när jag suttit upp och bara ridit något varv, då reste hon sig. Som tur var inte så högt, tror det mest var för att det var väldigt rörigt med massor av hästar i ridhuset och hon inte riktigt fattade. Som sagt lugnade hon sig sen i alla fall när jag sa till henne, och så joggade hon på finfint :) Enda hon gjorde sen var att skaka lite på huvudet och småskutta i galoppen ;) Sötan ♥

Nä, nu så ska vi snart äta julmat, titta på Kalle och öppna julisklappar.

GOD JUL PÅ ER, VI HÖRS IMORRN IGEN :)

Tyvärr glömde jag stoppa i minneskortet i kameran, så inga bilder från morgonen blev det :( Ni får en snyggis från förra året, haha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: