Dan efter dopparedan

God kväll på er!

Denna juldag har verkligen sprungit förbi, men himla fin har den varit :) 

Började dagen med att sova ut lite halvt, och sen tog jag bilen i halkan ut till Holly. Jisses vad det hade snöat under natten, och nu på morgonen rengnade det istället. Om ja säger att alla bilar körde i 50 km/h på motorvägen så kan ni ju tänka er hur det var! Lite småscary sådär, men hel och levande kom jag i alla fall fram till Lilla H :)

När stallet var färdiggjort så kom Inger och så tog vi en sväng ut i regnslasket. Fast sååå farligt var det inte som tur var, med snösulor och broddar gick det helt okej att både trava och galoppera några bitar :) Holly var glad och nöjd, men blev väldigt trött av den tunga snön. Förståeligt!

Efter att jag varit hos Holly åkte jag vidare till min bästis. Plockade in henne från hagen och så tog vi båda lunch samtidigt. Eftersom jag är lite snabbare än henne på att äta hann jag plocka iordning grejer och fixa lite, finns alltid nåt att göra liksom ;) Vid halv tre begav vi oss iväg ut i snöstormen, men riktigt mysigt hade vi faktiskt ändå :) Dock var Pepsi väldigt pigg och såg spöken lite här och var i början. När hon såg en halvstor barrig gren ligga mitt på vägen rann bägaren över och hon fick för sig att den skulle äta henne typ. Efter två tvärvändingar i galopp fick vi ta en annan väg, då var jag inte glad -.- Hade såklart tagit hacket också, så broms +styrning är ju inte den bästa :P Menmen! Vi släppte det ganska snabbt och då gick hon på så bra så :) Tog en lite extra lång tur, kanske 1,5 h, bara för att hon skulle få stimuleras lite extra. På tillbakavägen bestämde jag mig för att "utmana ödet" och gå förbi grenen igen. Efter ett försök till tvärvändning lyckades jag övertala henne om att grenen inte alls var ett monster :D På darrande ben passerade vi den, och när jag sedan berömde henne med massa klappar var hon sååå nöjd ;) haha, galet söt. Då andades hon verkligen ut, frustade massor och hela hon bara lös av stolthet. Sikken modig tjeja jag har ;) Bästa ♥

Tillbaka i stallet blev det myspyssel för hela slanten. Pepsi blev finryktad tills hon blänkte, boxen finmockad och nytorvad, och så ren vattenkopp och krubba såklart. Nöjd fick hon hoppa i pyjamasen och gå in och käka sitt eftermiddagshö ;)

Hoppla vad klockan är mycket hörrni. Imorrn ska vi iväg hela dan, så då kanske det blir tunnt med uppdatering. Hoppas i alla fall hinna fota alla mina fina julisklappar som jag fick igår inom kort! :)

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: