11 augusti 2012

Helluuu :)

Ännu en bra dag! :D Dock glömde jag ju skriva med igår bland dagens få negativa grejer. Förutom regnskuren så har Pepsi dessutom lyckats trampa av en dojja i hagen, seriöst 3 dagar satt den!! Inte okej! Dessutom på en fredag, så hovis kommer ju inte förens måndag -.- Menmen, tur att vi har mjukt och fint i ridhuset nu så att hon inte behöver vara öm i alla fall :)

Tillbaka till det bra ;) Steg upp tidigt imorse och promenerade upp till stallet. Inte min favvo, men jag hade nämligen lämnat kvar cykeln och blivit hämtad igår. Strax efter nio var jag i stallet och då var det utsläpp och mockning :) Pysslade lite, satte på en tvätt osv. och hann bli klar precis i tid till Matilda kom :) Hon hade med sig Livius och Ofelia, som hon skulle hoppa i ridhuset och behövde lite hjälp :) Det gick finfint! Jag värmde upp Offe och travade av Livius. Dock var Offe lite segis (alla spön var såklart nedtagna) och Livius och jag kommer inte riktigt överens alltid. Men när Matilda hoppade gick det i alla fall bra och hästarna var duttiga ;) 

När vi var klara så fick Ofelia flytta hem till sin box hos oss, och sen passade jag på att packa veckans alla 14 påsar. Tog bara typ 20 minuter, duktigt jobbat! När det var klart fick Pepsi komma in och äta, och så åt vi människor lite lunch också :)
Efter lunch borstade jag Pepsi fin och sen var det dags för henne att vara med på lite löshoppning. Ridlägerbarnen hade löshoppning som teori, och eftersom ingen ville rida henne idag heller så fick hon vara med där istället :) Hon var dutti och tyckte det var lite småkul, men inte alltför engagerad. Gissar på att det var för att hon bara fick hoppa bebishinder ;) Film kommer i alla fall!

Efter löshoppningen fick Pepsi ett andra bad, bara för att pälsen fortfarande varit rätt äcklig och fettig. Nu är hon riktigt ren och fin igen i alla fall :D Sen fick hon gå ut och gotta sig i hagen, medan jag fixade iordning det sista och sedan åkte hemåt. 

Nä, nu ska jag förbereda en tårta till imorgon när mormor kommer :) Och så borde jag fortfarande plugga, för ni kan ju gissa hur mycket sånt det blev igår... Latkorv är jag!

Kram H

Två halvkassa bilder från löshoppningen. Men som sagt, film kommer sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: