7 augusti 2012

Hallå på er :)

Ännu en heldag i stallet, och jag tackar inte nej direkt ;) I förmiddags blev det mockning och pyssel, lite blandat sådär :) Pepsi fick nya dojjor också (y) Efter lunch fick min fina en riktig makeover, innehållande rykt, mys, finputs, frisering av man och hovskägg samt hovoljning! Nu börjar hon likna sig själv igen :D Dock blev manen inget vidare, blir den aldrig -.- Men den borde ha vuxit till typ alldeles lagom längd, åt det långa hållet, till säsongstävlingsdebuten i alla fall :)

När hon var finfin och hade fått käka lite gräs var det dags för en premiär-skrittur i skogen :D Cissi skulle hållt i ridningen, men efter lite ändrade planer så gjorde jag det istället :) Kulkul! Pepsi var som vanligt något skeptisk till att gå först, men hon skötte sig finfint :D Min duktiga pluttis! Förövrigt var hon rätt seg, men hon behöver nog bara komma igång och jobba bort lite mage ;) Skojade med Cissi om att hon ser ut som ett avelsto och ingen hoppehäst, haha naw pluttan. Hon är sötast ändå ;) 
Förövrigt började det regna massaaaa när vi red, så typiskt! Sist jag höll i en skötarridning var det också en regndag -.- haha. Men jaja, så mycket gjorde det faktiskt inte och oavsett så var det lätt värt det ;D Pepsi var nöjdare än nöjdast när vi började närma oss stallet, som alltid när hon varit modig och klarat av sitt uppdrag som täthäst! hihi sötisen ♥

Hemma i stallet var det redan stängningsdags, så jag var bara kvar och borstade av och myste lite innan jag stängde och cyklade hemåt. Bra dag :) Usch vad jag har saknat stallet, och alla hästar och människor!

Kram H

hihi gammal bild, från första gången Pepsi var i skogen utan hästkompis :) ↓



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: