Lokal hoppning på VRF 7 april 2012


Igår gjorde vi årets lokala debut! :) Vi åkte till VRF och studsade lite, och det gick inget annat än verkligen över förväntan! Dock somande jag i soffan igårkväll, därav ingen uppdatering ;)

90 cm Clearround
På framhoppningen var hon fin, lite sprallig stundtals men glad och positiv :) Med på noterna helt enkelt! Inne i ridhuset var hon cool och inte alls speciellt spänd. Satte upp en okej galopp och vi pluppade igenom banan väldigt enkelt :) Hon kliver ju liksom över 90! Lite lång blev hon bitvis, men som sagt så är 90 en barnlek nu ju :)
Nöjd med rundan, inte mycket att klaga på direkt! Inte vår bästa men hon var fin och jag red okej, bra uppvärmning ;) Slutade på 0 fel och clearroundrosett!



100 cm bed. A:0/A:0
I 1m hade jag tidigt startnummer så vi fick rida och hoppa fram lite innan jag kom in och gick banan. Blev tyvärr lite längre än jag planerat, men hon kändes inte alls trött ändå. Hoppade bra på framhoppningen och bjöd på fint, busade lite men bara lagom :) 
Inne på banan kom vi totalt knasfel på första hindret, en rejäl missbedömning av mig. Men bäst som hon är löste hon det hela och vi kunde fortsätta banan utan problem. Fortfarande att jag skulle tagit tillbaka och satt ihop henne lite till, men bättre nu ändå tycker jag :) Hon hoppade bra och även nu kändes det så gott som plättlätt! När vi väl var i omhoppning så satsade vi lite, hon var ju på hugget så varför inte? tänkte jag :) Dubbelnolla var vi och tiden räckte till en 2:a placering som höll sig hela klassen (33 startande) :D :D Glada tjejer fick hänga med på ärevarv, vår bästa lokala placering ever! Vilken säsongsdebut, grymma pållen ♥



Nästa helg åker vi till Åtvidaberg med laget! Det ska bli superkul :D Maria kom förresten 3:a med Doma i samma klass, så grattis till dom! Bådar gott inför laget (y)
Till ÅRK ska jag ta med mig att jobba ihop galoppen mera, hitta samma tryck men mer samlat. Våga komma upp mer ur sadeln på transportsträckorna och vara lite kall och vänta in hindrena. Hålla i yttersidan ett snäpp till och hoppas på att hon är på lika bra humör. Då kommer det går super, för att jag har världens bästaste häst är det ju ingen tvekan om!
Du är perfekt ♥


Kommentarer
Postat av: Therese Klintestam

Ni var jättefina! Grattis :-) dags o köpa henne nu tkr ja ;-)

2012-04-08 @ 21:38:23
Postat av: Felicia

Hon ser jättefin ut hillevi! Ser så himla lätt ut!! :)

2012-04-08 @ 21:43:43
URL: http://feliciamansson.devote.se
Postat av: Frida

Ni är verkligen superfina ihop! Det kommer gå superbra i Åtvidaberg! :)

2012-04-08 @ 22:57:33
URL: http://friduusss.blogg.se/
Postat av: Carro

Håller med alla här ovan, ser jättefint ut! Grattis :)

2012-04-08 @ 23:50:40
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh vad fina ni är tkr oxå det är dags att köpa henne ;)

2012-04-09 @ 00:03:42
Postat av: Karin

Grattis till placering! två jättefina rundor!

satsar du på 1.10 till sommaren nu? Synd att de går på bete, annars hade du nog kunnat starta hösten med 1.10 och till nästa vår rida 1.20 :)Hon är ju en gummiboll! :)

2012-04-09 @ 10:07:46
Postat av: linda

det ser riktigt bra ut :)

2012-04-14 @ 12:04:26
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Svar till Linda :)

Såg av någon anledning inte din kommentar förens nu, men tack så mycket! :D

2012-04-20 @ 19:50:30
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: