22 april 2012


Hej och hå! :)

Gårkvällen var väldigt trevlig :) Vi var ute med klubbens dressyrlag och åt gott, vääldigt gott! Det ska bli så kul att rida dressyrlaget också, så himla roliga och trevliga människor (y) 

Idag då? Jo en riktigt bra dag med full rulle mest hel tiden :D Upp till stallet cyklades det vid kvart i åtta tillsammans med snällaste Ebba :) Det var ju nämligen jobb som stod på schemat för min del idag! Tanken var ju bara fm, men sen undrade Cissi om jag kunde ta heldag så att hon slapp stressa så det gjorde jag såklart! Tycker bara det är kulkul, och till råga på det himla bra pengar för lilla mig ;) 

Skötarridning var det vid halv tio så då kom ett gäng glada skötare för att trotsa spöregnet tillsammans med mig på en skrittur i skogen :) Haha, fast det slutade regna lagom tills vi skulle rida! Hur grymt?! :D I alla fall så fick Pepsi för antagligen första gången i hela sitt liv titeln som officiell täthäst, och det var med lite skräckblandad förtjusning från hennes sida tror jag ;) Hon skötte sig PRIMA och det enda som var var att hon försökte vända en gång när hon fick syn på ett gäng med paraplyer och en lös hund, men det är faktiskt okej! Tror att hon var minst lika stolt över sig själv när vi började närma oss stallet som jag var över henne, världens bästa stjärna ♥
Det är fan helt jäääävla otroligt, för två år sedan fanns det aldrigaldrigaldrig på världskartan ens ett litet hopp om att detta skulle gå i framtiden. SÅ himla glad blir jag!! :))))))))))

När vi var tillbaka hjäpltes vi åt att göra klart stallet innan lunch. Måste förövrigt tacka alla gulliga, roliga, duktiga, snälla skötare som hjälper till hela tiden! Massor med guldstjärnor till er!!
Efter lunch var det stallfix igen, känns som om det enda jag gjort idag är att gå och plocka och städa! Men fint blev det i alla fall :D Sen återstod bara det tråkiga, påspackningen. Men, det gick det med! ;) 
När jag slutat vid fem så stannade jag kvar en ministund och myste lite med finis, borstade av den värsta leran som torkat i alla fall :)

Hela dagen gick i ett kändes det som, och roligt var det! Inga större missöden utan bra flyyyyt, det gillar vi :) Söndagar är lätt bästa dagarna att jobba på, så "lugnt och skönt" eller vad man ska säga, då det inte är några vanliga ridlektioner.

Nä hörni, nu måste jag sova! Imorrn väntar geografiprov, bläää. Från toppen till botten liksom...

Kram H




Kommentarer
Postat av: Ebbaaa :D

Faaast, egentligen var det ju du som var snällast ;)

2012-04-24 @ 22:12:41
URL: http://ebbaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: