19 april 2012


Hej på er! :)

Väldigt grym dag idag måste jag nog säga!! :D Imorse började jag dock inte så bra med att missa spårvagnen två gånger, men sen dess har jag haft flyt tror jag :))

På keramiken tummade jag en söt liten skål och hann börja på nästa projekt: Ringling. Vet inte om jag vill göra en vas eller kopp riktigt, återstår att se. Borde egentligen ta kort på det jag gör och visa er, vore lite kul även om de inte alltid är så snygga ;)

På svenskan var jag ganska effektiv och även på matten! Imorgon har vi vårat första MatteD-prov, hjälp! Nevars, på lektionen kändes det som om jag hade hyfsad koll så det ska nog bli bra :) Ett VG får räcka känner jag!

Efter som det var en underbar torsdag slutade vi halv ett, så då käkade vi i rejserfart innan det bar upp emot stallet :) Kl. 14 var det ju nämligen dags för dressyrträning! Skynda mig med att borsta av, spola längst ner på hennes små tassar och göra henne fin. Usch vad jag hatar att stressa när jag pysslar med henne, men det kändes i alla fall bättre när jag visste att jag kunde vara kvar länge efter :)

Träningen gick superduperbra!! :D Är jättenöjd, och jag tror det var både lite gott och ont att vi inte ridit ordentlig dressyr på ja, mer än tre veckor! :o Det är så roligt att hon är så positiv just nu, det har faktiskt hållt i sig sen i vintras då hon var halt så jag hoppas att det inte bara är en "periodgrej". Vackra pållen, men mer om träningen i ett eget inlägg. Dessutom fotade ju gulligaste Amanda så vänta er fina bildeeer :)))

Efter träningen gick vi en sväng i skogen och sen var hon hungrig! När allt var iordningplockat och jag hade hunnit fixa lite annat var det ompysslingsdags. Hon är sååå mysig att borsta efter att vi tränat, står och halvsover lite och vill mest bara mysa och att man ska hålla på hela dagen :) Riktigt fin och blank blev hon! Sen blev det finmockning och ny torv, prinsessan måste ju få sova extragott när hon varit så duktig ;)

Efter en lång pratstund om allt och inget så cyklades det hemåt. Här hemma har jag hunnit äta, duscha och sitta vid datorn. Med andra ord inte pluggat som jag borde. Men vad gör det om hundra år!? Nej juste, inte ett smack! Jag förlitar mig på att jag "har koll" och hoppas på det bästa helt enkelt :)

Kram H

gammal bild..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: