Lokal hoppning på Åby RK 10 september 2011


Idag har vi som skrivet varit för första gången och tävlat på Åbys fina anläggning! Precis som jag skrev igår så var väl förutsättningarna inte riktigt de bästa, främst med tanke på min äckliga förkylning, men det höll i alla fall i första klassen eftersom jag har en sån fin häst! Och jag kan inte sluta vara så himla glad över att hon är så snäll och verkar trivas med att vara iväg på tävling, vackraste bästaste ♥

100 cm, A:0/A:0
Det var alltså första gången vi gick in direkt i 1 meter och jag måste erkänna att jag var rätt så nervös, vilket det som tur var visade sig att det hade jag såklart ingen som helst anledning att vara! Hon kändes okej på framridningen, och väldigt fin på framhoppningen. Sög tag bra mot hindrena :) Likadant inne på banan, men hon var allt lite småtittig på några av hindrena och vattengraven ;) Hittade ett någolunda bra flyt, slutade på 0+0 fel och det var nog vår bästa 1m-runda hittils :D En 5:e placering räckte det till, och jag kan inte vara annat än galet nöjd med min bästis! Gissa om jag ska köpa henne/oss något riktigt fint för startavgiften vi vann tillbaka! :D

100 cm, A:0/A:0

Nu hade nog i alla fall mina kraftreserver blivit något uttömda! Det hade blivit supervarmt och min dumma förkylning kändes en del i kroppen liksom. Men hade såklart en riktigt bra känsla mentalt
när jag kom in på banan, eftersom första klassen kändes så pass enkel och för att hon var lika fin, om inte ännu finare, på framhoppningen till denna klassen. Dock kändes det direkt emot ettan att dels var hon något mattare, och jag orkade inte riktigt hålla ihop henne det där sista lilla. Det resulterade i att hon blev ganska lång och vi hittade inga speciellt bra lägen, MEN hon gjorde precis det jag bad henne om och lyssnade bra så jag är ändå jättenöjd med henne! Kunde ridit bättre själv, men nu orkade jag inte det helt enkelt och då är det väl så ;) I alla fall så slutade vi bara på ett ner (kunde varit ett par till) men har ingen aning om vart det räckte resultatmässigt. Skulle tippa på nånstans i mitten kanske...

Nu taggar vi om för dressyr nästa vecka, lokal debut blir det då för våran del! :D

Massa fina bilder som snällaste Groom-Amanda har tagit kommer så fort jag fått dem ;)

Kram H


Sometimes words just aren't enough ♥







Kommentarer
Postat av: amanda

snygg blogg!



skulle uppskatta om du kommenterade min blogg oxå.

www.sweetfield.blogg.se

Tack!

2011-09-26 @ 17:38:00
URL: http://sweetfield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: