Lokal dressyrdebut, Björkviks RF 17 september 2011


Idag var det alltså dags för mig och Pepsi att debutera på de lokala dressyrbanorna :) Tidigare har vi endast varit med på LektionsDM och klubbtävlingar.
Dagen har varit lite hit och dit, upp och ner, men överlag väldigt bra! :D Hon har skött sig braigt som vanligt och jag har varit lite duktig matte, i alla fall i andra klassen. Vill bara säga att jag HATAR att man inte får rida på rakt bett i dressyr, så himla bajsigt! Inte för att man ska skylla på bettet, men alltså är MKT mer tillfredställd med det raka och hon gläpper lätt med det delade vilket medför att jag inte får något riktigt ärligt stöd och sug och hon blir ostadig och något bakom. Men till nästa gång ska jag testa fasta ringar, kan hjälpa lite?
I alla fall nog om det, här får ni dagens resultat :)

LC:2
På utebanan kändes hon alldeles lagom pigg och fräsch! Braigt underlag var det och även om vänstersidan alltid är svår, var den i alla fall helt okej då! Inne på banan sen blev vi hon något spänd och stod emot ganska så mycket, vilket gjorde att jag blev spänd oc inte kunde slappna av eftersom hon inte gick fram som jag ville. Var rätt besviken på min insats sen i efterhand, men tro det eller ej vi lyckades skrapa ihop hela 64,64 %, och en 4:e placering på det! :D Dock hade de inte så bra koll, det var 12 startande och med andra ord 3 placerade. Men av någon anledning blav det 5 placerade, så det var därför vi blev placerade fyra ;) känns lite muppigt, men roligt ändå! 

LB:0
Nu hade vi laddat om ordenligt och jag var väldigt taggad eftersom jag verkligen ville ha lika bra procent igen och hitta en lite bättre känsla. Domaren gillade Pepsi också, så då vill man ju visa vad man verkligen kan om hon nu tyckte att LC:2 var bra liksom ;)
I denhär klassen koncentrerade jag mig mer på att försöka få henne stadig, och bråkade inte så mycket med vänstersidan. Den fick helt enkelt vara som den var typ, och jag blir bara frustrerad när jag ska försöka böja loss och jag inte får till det/hinner. Hittade en mycket bättre känsla och kunde slappna av mer och komma till ridning. Endel småmissar lyckades jag dra på oss, så som ett avbrott när jag skulle samla henne i galoppen och ett steg bakåt i halten. Men vissa moment fick vi faktiskt till riktigt bra :D Nöjt och glatt ekipage slutade på 62,19 procent och jag tror en delad femte plats (fyra placerade). Dock var det massa felräkningar så vi kan ha puttats ner ytterligare.

Känns väldigt peppande nu inför Lektions DM om två veckor! :D Förklassen då går ute, och hon gick ju bra på uteframridningen så vi får hoppas att det håller i sig :) Hoppas bara jag kan hitta ett bett som hon trivs bättre med tills dess.

Förresten tror jag att min lilla bästhäst håller på att bli en liten rosettplockerska ;) hihi!





Lite filmsnuttar kommer, kanske imorrn typ :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: