Stor Doma leka med liten Hillevi


Nu har jag varit minihästtvakt åt Doma i tre dagar, och jag kan tala om för er att hon tycker att jag är en liten plutt som man kan göra ungefär som man vill med ;) Haha!
I tisdags gick det bra, inga busigheter alls, men i onsdags hade jag väldigt bråttom och skulle bara gå med henne en kortis och sen släppa tillbaka henne i hagen. Promenaden gick bra men sen när jag skulle släppa tillbaka henne i hagen så släppte jag henne innan jag stängt, vilket jag inte skulle ha gjort!! För hon tvärvänder och sprätter upp massa lera (observera att jag inte hade stallkläder för att vi skulle åka till föreläsningen direkt) och galopperar rakt in i stallet. Haha gissa om jag var glad lerig tjej då!!
Igår så gick vi tillsammans med Emma och Ragnar och dum som jag var tog jag inte kedja, vilket hon såklart märkte direkt! Hon drog rakt ner i första bästa grästuva så hårt att grimskaftet gick sönder! (Förlåt Maria, du ska få ett nytt! ;) Så då fick jag knyta fast det i grimman istället. 
När jag sedan skulle borsta av henne så fick hon stå i boxen med öppen dörr och var hur snäll som helst, tills jag skulle backa in henne. Då går hon istället ut i gången och galopperar bort förbi bl.a. en livrädd mamma. Som tur var kunde jag springa ikapp och stoppa och vända henne innan hon hann till den öppna dörren!! Knäpp häst!

Summa kardemumma tror jag att hon är NÅGOT rastlös och både saknar Maria och att få röra på sig ordentligt. Hoppas verkligen hon blir bra snart, framförallt för hennes egen skull för hon verkar något uttråkad ;)

Men vi har iallafall haft roligt och det är alltid skoj att hjälpa till när det uppskattas :D Och det är ju för tur att hon är söt trots sinna små hyss! hehe :P


Fina flickor!



Kommentarer
Postat av: Mary

Hahaha dööör av skratt! Det är så typiskt doma att göra alla dessa saker xD jag får väl be om ursäkt å hennes vägnar, även fast hon antagligen tyckte hon var bäst i världen :D

2011-09-23 @ 14:03:36
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: