Spännande och nervöst inför nästa helg :)


Snart är det nog dags att börja ta tag ordentligt i teoriplugget till ridskolemästerskapet, jag är GRYMT taggad och samtidigt lite nervös såklart!
Ryttartestprogrammet är nog ett av de svåraste, eller rättare sagt det är det helt klart svåraste, programmet vi nånsin startat! Men det är grejer som vi borde klara av och det är bra att det går just i ryttartest, håll bara en tumme att jag slipper rida först ;)
Det som ingår i ryttartestet är, förutom "det vanliga", ryggning en hästlängd (på led då alltså!), ett varv på mittvolten med lättridning och längning av hästens form genom att låta tygeln glida ur handen, galoppombyte via trav och s.k. överstrykning i galopperna (vilket jag aldrig nånsin gjort!). Det blir spännande, men är hon lösgjord och jag avslappnad så ska inget av detta vara något problem, Wish us luck! :D
Bästa flickan! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: