Fixat och klart


För en timme sen kom jag hem efter en mysig kväll i stallet :) 
Kom dit efter lunch och under eftermiddagen pysslade jag lite innan jag och Emma red lite tillsammans på banan. I början var Pepsi grymt sur och jag bestämde mig för att vara bestämd och inte mesa från början. Hon blir verkligen som ett tuggummi om jag inte är tillräckligt konsekvent och det är varken bra eller kul! Synd bara att hon ska vara så "kartig", men så är hon ju ett sto också och det kanske inte är så lätt om man är stel och lite seg i kroppen. Men i alla fall efter en hel del övertalning och diskussioner så släppte det ochbitvis tycker jag hon blir micket snigg :) Hihi, nevars men när hon väl beslutar sig för att det inte är nån idé att tjura då känns det näst intill kanon och väldigt lätt :D
Förhoppningsvis slipper vi bråk imorrn och kan köra på finlir från början, om inte så blir det mycket övergångar och tempoväxlingar på framridningen för att få henne uppmärksam.
För övrigt är jag riktigt nervööös inför imorrn, fast grymt taggad också :D Ska bli dunderkul men lääskigt!!

När vi ridit ett tag på banan så plockade jag av sadeln och så skrittade vi en myssväng :) Välbehövligt och såå himla härligt att få liksom andas ut, varva ner och bara njuta. Det är faktiskt väldigt bra att man liksom hinner tänka igenom ridpasset och analysera lite mer objektivt vad som var bra, vad som var dåligt och hur man ska jobba vidare. Super! :D

Kvällen spenderades med packning, finborstning och flätning innan det var dags att kvällsmata hästarna och åka hem. Alltid lika mysigt att vara kvar när stallet är stängt, lugnt och skönt :)

Efter ett alldeles för långt inlägg är det nu dags att plugga lite teori innan jag måste gå och lägga mig!

Kram H 



Imorrn ska vi båda vara på såhär bra humör, och göra vårt allra bästa!
Vi får helt enkelt se hur långt det räcker, för mer än så kan vi inte göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: