Konsten att prioritera


Det är en konst som jag faktiskt har funderat en hel del på. Hur olika alla tänker kring den och hur jag själv väljer att göra. Om man tänker efter så handlar större delen, av i alla fall mitt liv, om att prioritera och välja "rätt". Jag gissar att många ganska ofta undrar hur sjutton jag tänker ibland, och anser att jag prioriterar tokfel. Och jag kan själv hålla med om att jag inte alltid gör "det bästa". Men av någon anledning, som flera av mina närmsta vänner brukar säga, så löser det sig i stort sett alltid för mig oavsett vad jag väljer. 

På senaste tiden har jag blivit extremt omotiverad till allt vad skola heter och jag bara orkar inte ta tag i saker och ting. Det har resulterat i att jag prioriterar bort plugg ganska ofta, kanske lite för ofta. Just nu är jag inne i en fas där jag har såå himla mycket, både roligt och tråkigt, att göra och för att hela jag ska fungera bara måste jag få lägga lite extra tid på det jag tycker är roligt.
Jag kan till exempel inte låta bli att stanna en timme extra i stallet för att mysa och borsta min fina häst, trots att vi kanske har ett prov jag inte pluggat till dagen efter. Jag bara måste, för att stallet ger mig sån härlig energi och hela jag är beorende av hästarna. 

Nu blev det här ett ganska rörigt inlägg, men så blir det om man ska försöka förklara hur man tänker! Man kan i alla fall sammanfatta det som att jag proriterar det jag älskar, för att orka göra det jag inte älskar. 

Jag kommer på mig själv att ibland ta på mig lite för mycket, och det är ganska så jobbigt. Men så länge jag känner att jag hinner göra det jag tagit åt mig och det är roliga saker så är det inget problem. Så få för guds skull få inte dåligt samvete för min skull, och missförstå mig inte! Jag älskar att ha många bollar i luften, det är jag.

Ville bara skriva av mig lite och dela lite tankar :)

Kram H




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: