i know it's too late to apologize


hej hörreni!

nu var det (som vanligt) ett alldeles för långt tag sen vi sågs sist! inte bra, inte bra. det är ingen idé att komma med dåliga ursäkter såsom att vi haft en massa plugg och så, så vi skiter i det och går direkt på en "kort" och konsiv (?) update tycker jag!

♣ ett underbart påsklov har hunnit springa förbi sen sist, och det fyllde jag med bland annat en övernattning i stallet, maskeradhoppning, myskväll och natt med mina bästa och en massa annat skoj :)

♣ Den 22 april, på långfredagen åkte jag och min fina stjärna tillsammans med Maria och Måsse till VRF på lokal hoppning. Förväntningarna var låga med tanke på SRS resultat, och i 90 mesred jag precis som då. Men efter en massa pepp och lite kickar i ändan från alla möjliga (ni äger! ♥) så tog jag tag i det och började rida! Kände verkligen skillnad på min egen ridning och självklart då även på min underbara hästs känsla, hon tog tag i hindrena och ville! Hon är verkligen bäst! bara jag visar vad jag vill och själv ger mig tusan på att det ska gå hoppar hon ju suuuper och det känns hur enkelt som helst :D gissa hur många superstora smajl de i min närhet fick se när vi slutade på 0+4 fel (ett pet i omhoppningen)! Snacka om helomvändning alltså :)

♣ dressyrtränat har vi gjort också! helt okej gick det, men fick aldrig någon riktig superfeeling. fast finiis var hon och jag är nöjd, framförallt var det superskoj :D längtar både till nästa gång, och tills vi ska hoppa nästa fredag för det var riktigt länge sen nu känns det som!

♣ i skolan hade vi kärleksdag i måndags och då fick vi se på en typ teater som hette "puss och annat snusk" av en showgrupp som heter "ung utan pung". lite halvweird låter det jag vet, men dom var APGRYMMA. riktigt duktiga och roliga, absolut värda att se!

♣ får ju inte glömma bort att vi var ute på upptäcksuteritt igår, jag och lilla P tillsammans med Karin och Amanda. Mycket trevligt var det allt och min fina tjej var glad och positiv och gick med på att springa fint först, framförallt när vi drog över sjukhus och sen när vi trava hem över breddik. kan inte sägas för många gånger: bästa du! ♥

det är väl ungefär lite av det roliga som hänt mig sen senast tror jag :) eller juste jag kan ju faktiskt ta och berätta att jag, nästan säkert, har ett sommarjobb på en gård lååångt härifrån! det ligger i Särna ca 50 mil bort, men det verkar vara ett supermysigt ställe med ridkurser, turridningar, körning och massa mer. hoppas verkligen att det går i lås för det vore så himla kul och lärorikt tror jag :D

imorrn åker jag och Maria till ULK III i alla fall, sista steget med andra ord. även detta har varit roligt och lärorikt, men ändå är det skönt att vara klar! det tråkiga har ju varit att vi missat så mycket hemma, hela helger liksom. men som sagt, skoj har det ändå vart :)

är förövrigt supermegataggad till DM nästa helg, känns grymt bra! både för mig och pepsi är det tredje gången gillt vi deltar i DM hoppningen, inte tillsammans alltså utan totalt, så man kan ju alltid hoppas :) dessutom har jag kommit typ precis utanför placering båda åren och det skulle vara helt underbart om vi kunde lyckas nolla och skrapa ihop en bra stil :) fast man ska inte hoppas på för mycket jag vet, men en sak som är säker är att jag i alla fall håller alla mina tummar för oss :D

kram H


här är lite bilder från dressyrträningen, som många av er säkert sett på facebook. menmen, några är ovisade och annars får ni favoriter i repris ;)


 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: