we need to take it back in time


hej igen :)

det var ju någon, väldigt anonym men jag har mina aningar om vem ;) som hade kommenterat och ville att jag skulle skriva lite mer om den info jag fått om hur pepsi hade det innan hon kom till oss :) så här kommer litegrann i alla fall!

Det jag vet är att hon flyttade till Roo gård ridskola utanför Stockholm när hon var ganska ung, och då kom hon tillsammans med en D-ponny vid namn Lindholms Sascha. Jag gissar att det även var då hon kom till Sverige för första gången (hon är imp. Danmark, och alltså från Lindholms Stald och hästhandlaren Per Thybo). Annars finns ingen annan info om stam.

Angelica (som jag haft lite kontakt med) har skrivit att hon gick mycket bra i dressyren och på deras hemsida står det att hon var mjuk och känslig att rida trots bra gång. Samt att hon är 156 cm hög och viktbärande.

Enligt Angelica hoppades hon inte så mycket p.g.a. hennes korta framben (?). det har jag aldrig tänkt på men tjaa, kanske att hon har det. i alla fall så trodde hon inte att hon var tävlad något i hoppning när hon stod hos dem.

Pepsi hatade att gå först och på hemsidan står det "vill gärna inte gå i täten eller bli ensam". Enligt Angelica började hon snurra som en helikopter och hoppa upp i luften då, och det kan jag mycket väl tänka mig med tanke på hur hon var när hon kom till oss. Det var i alla fall därför hon såldes. och ni vet inte hur lycklig jag är för det, hihi :D

hoppas du, och ni andra nyfikna kanske, är nöjda med det här svaret, för det är ungefär såhär mycket jag vet :)

stjärnan på bild från deras hemsida!




Kommentarer
Postat av: Anonym

tack snälla

2011-05-13 @ 07:56:50
Postat av: Hillevi, svar till anonym

Det var så lite! :)

2011-05-13 @ 10:40:46
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: