so happy I've got you


hej :)

denhär dagen har varit lååång, och väldigt rolig :)
det var ju då KM i fälttävlan och det var dags för mig och Pepsi att debutera på terrängbanan :) förra året var hon ju inte bra i ögat, så då var vi inte med.
dagen började med dressyrprovet, och jag visste ju att det kunde gå precis hur som helst, men det kändes i alla fall rätt bra på framridningen! när vi kom in på banan ville hon vända några gånger, men efter lite övertalning så var det inga problem! gissa hur glad jag blev då :D domarkuren var lite läskig i början bara, men efter att ha fått titta så gick hon med på att den inte var farlig ;) vi red inte vårt bästa program, men jag är överlycklig bara att hon skötte sig! man kan ju inte få allt liksom, utan nästa steg är att vi båda ska slappna av och jag rida lite mer och bättre helt enkelt! fast hela 65 % skrapade vi faktiskt ihop, och med det låg vi på en andra plats efter dressyren :D
banhoppningen var nemasproblemas, kändes väldigt enkelt. bara skutta runt liksom ;) inget riktigt flyt hittade vi, men det var ju inomhus på dåligt underlag och vi båda var lite trötta efter att precis ridit dressyrprogrammet tror jag ;) 0:a gjorde vi i alla fall, så behöll 2:a-platsen :)

efter lunchen var det dags för terrängen och jag var både taggad och nervös! precis som i dressyren kunde den ju också ha slutat verkligen precis hur som helst! hon var lite matt och ofokuserad på framridningen, men taggade till precis innan start! mot första var hon suuupervinglig och tveksam och tänkte inte alls hoppa iväg från kompisarna, så en vägran fick vi med oss därifrån. surt! menmen, vi fortsatte och resten av banan var vi felfria :D det var väldigt hit-och-ditigt, men inga egentligen större problem egentligen, eftersom vi löste de som var :) det var mest att hålla om ordentlgit och vara helt fokuserad och beredd på vad som helst hela tiden! vi slutade alltså på 20 straff för vägran, men sen fick vi en massa tidsstraff eftersom det blev så vingligt ochs sen tog ju vägran tid, fast alla storhäst hade rätt mycket tidsstraff.

ingen placering blev det, och det känns rätt tråkigt. eller rättare sagt väldigt. men jag är ändå supernöjd med min fina stjärna, det enda som liksom var negativt var ju det onödiga stoppet, annars var allt över förväntan måste jag säga :D bästa ♥
förresten var hon jättefin i nya schabraket och jag älskar passformen! klarrött är verkligen hennes färg :)

när allt var iordningfixat så ville Emma ha sällskap i skogen när hon skulle skritta Ragnar, så lilla Loppan fick hänga med på en kort barbackatur. hon skötte sig fint, och stundtals jobbade jag henne litegrann och försökte få henne att åtminstone sänka nacken något, och ibland slappnade hon av riktigt bra faktiskt :) dock så måste man ju tjura lite i början och bita sig fast allt vad man kan, men det blir väl bättre när hon fattat att det faktiskt är lite skönt att gå på tygel hoppas jag ;)

nu ska jag fixa litegrann här hemma och sen sova. imorrn väntas skola och matteprov -.- något som är såhääär najs är i alla fall att vi bara går måndag, tisdag. på onsdag sen är det gymnasieslaget och sen är det långhelg med en massa skoj inplanerat :D bl.a. terminens sista tävling som är en lokal hoppning på NORF. blir superkul!

kram H

lite bilder från dressyrprovet som pappa tagit :) tyvärr finns inga från terrängen :(











Kommentarer
Postat av: Lina

å viken snygg heder

2011-06-04 @ 08:41:54
Postat av: Hillevi :)

tacktack! :)

2011-06-09 @ 21:51:30
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: