you're the best thing that's ever happened to me


hej :)

snart är studiedag nr 1 slut, inte okej! som tur var så är vi lediga imorrn också och den dagen ska bli minst lika bra som idag :) synd att jag inte har lilla P nu när vi är lediga, men i helgen har jag henne fredag (dressyrträning, troligtvis själva för första gången på länge, superskönt ;), lördag (skogen, förhoppingsvis jogga nån länga på sjukhus :) och sen söndag då det är dressyrtävling för hela slanten! en kanon avslutning på veckan kommer det att bli, och jag lääängtar :D

i alla fall. åkte upp så att jag var i stallet vid 10 imorse och väl där vare mockning (både i boxen och vattenkoppen, suuck!) hos först P som gällde. sen kollade jag och Karin lite när Matilda hoppa och hjälpte till att höja och sänka lite grann. en dag ska jag också bli sådär duktig och hoppa sådär höga, och framförallt breda, hinder ;) mockade hos viktor sen innan det var lunchdags för de små djuren.

efter lunchen så väntade en mys/borststund med lilla viktor :) hann även klippa lite hovskägg innan klockan helt plötsligt var eftermiddags-fodring. vid fyra ungefär var det dags för nästa häst! såret har blivit bättre och nu när hon har stått lindad på natten har svullnaden gått ner, jippie :) lite öm och varm är hon dårå kring såret, men mycket bättre = glad tjej :D. dessutom tyckte C att ryggen var bättre! :)
Pepsi fick en mini-makeover på cirka 2 timmar med frisering av alltihopa, fällning och ryktning. supertjusig blev hon och det var skönt sa hon, eller åtminstone borstningen. ryckning/frisering av manen var inte lika uppskattat och inte den dumma fällningen heller men hon höll ut ;) på manen fick ungefär 7 cm kanske försvinna så det blir förhoppningsvis lite enklare att knoppa på söndag än sist! ;)  e.m/kvälls-mockade sen innan jag och J for hemåt vid halv sju.

hann även ta ett litet snack med C innan hon skulle ha lektion och vi åka hem. fixade lite med dagar och diskuterade lite kort vilka klasser jag och P skulle ta på SRS. så nu är vi anmälda till 90+1m :D
känns riktigt bra och jag vill såå himla gärna ha en bra runda i 1m, gärna nolla men ska inte förvänta mig för mycket när det är första för året oså, men man kan ju fortfarande hoppas ;) imorrn tänkte jag att ni ska få sen min och P's tävlings-outfit, bara för att det är en liten kul grej liksom :)

även anmäld till en träningstävling i dressyr den 2 april på VRF, det känns också bra. lagom svårt liksom för oss med en LB:1 och LB:2 på den nivån känner jag, behöver liksom inte känna så mycket press och så utan bara att vi ska slappna av, hitta flyt och vara nöjda. blir precis som det låter, en träning på att tävla då vi (eller rättare sagt jag) har en tendens att inte rida ordentligt när det blir lite spänt och så. ska bli kuligt det med :D

nu ska jag ta och gå och lägga mig snart :)

kram

ungefär såhär bra har jag tänkt att lära mig rida även när det gäller, på tävling :)

  

Kommentarer
Postat av: amanda

snygg blogg!

skulle uppskatta om du kommenterade min blogg oxå!

www.sweetfield.blogg.se

Tack!

2011-09-25 @ 21:58:07
URL: http://sweetfield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: