you're my guardian angel and I put my trust in you ♥


hej :)

dagen har varit som vanligt, typ. började med en skoldag fram till unch som inte var överdrivet rolig, men inte heller alltför tråkig. åkte sedan upp till stallet för att mocka och borsta och fixa länge med lilla P, supermysigt hade vi allt! vid typ lite innan fyra så red vi ut med M och hoppades på lika fint underlag som det var väder, men det kunde vi glömma! isgata typ överallt, tror vi lyckades trava sammanlagt 20 m på hela turen (+ några små egna hopp och skutt som hästarna tog initiativ till ;) hihi, söta är dom!). det var iaf mindre kul med det bajsiga underlaget när vi alla fyra ville så mycket mer än vad som gick, menmen vi fick klara oss med en långis skrittur som iaf blev väldigt mysig :D

en grej som var mindre lyckad under vår lilla skogstur var däremot ett oönskat möte. när vi skritta en bit över sjukhus så såg vi några som höll på och typ tränade en schäfer (som alltså var lös) så vi höll oss typ minst 100 m ifrån dem hela tiden. men så plötsligt så får hundjäveln (som M så vackert uttryckte det, och jag höll med!) syn på oss och börjar springa mot oss. den sprang i hasorna på våra stackars hästar som blev minst lika nervösa som vi, jag blev iaf typ helt skakig av paniken och inte veta vad man ska ta sig till. typ helt chockad. usch, vad läskigt det var! tänk om den bara hade hoppat på ett ben och bitit, huuuuw, vill inte ens tänka på det även om det är svårt att låta bli! som tur var så har jag ju iaf världens bästa, duktigaste och smartaste häst som räddade oss allihopa från den dumma hunden! när den var som närmast lyfte hon ett bakben och träffade rakt på nosen, med broddar och allt, Smack. snacka om att vi blev lättade när hunden tjöt till och lunkade tillbaka till sina ägare! åååh, vad glad jag var att hon gjorde som hon gjorde, hon försvarade och räddade (hur töntigt det än låter) verkligen oss allihop, bästaste tjejan! liiite spagetti var vi efter det men vi lugnade ner oss och kunde fortsätta våran tur som vanligt. jag hoppas såklart att hunden inte skadade sig utan bara tog det som en tillsägelse och lärde sig en läxa.

som sagt vi återhämtade oss och fortsatte en lugn och behaglig tur och väl hemma så var det dags för lite fix igen! först massering, linementning, avbroddning och avborstning innan det var dags att försöka göra rent hennes dumma lilla sår hon fått på hö. bak, framsidan av hasen. hamnade troligtvis lite ivägen när de bråkade om rangen när Lucie skulle släppas in till dem. såret är inte alltför djupt, men benet har svullnat upp från hasen och nedåt. märks ingenting alls när hon går eller så och det är skönt! spolade iaf rent ordentligt och L8 tyckte det såg relativt bra ut. fick ut endel vätska också både när jag "masserade" samtidigt som jag spolade och när vi red tror jag. det är bra! svullnaden i hela benet gick dessutom ner lite när vi red :) sen så lindade jag henne innan jag sa hejdå för ett par dar och begav mig hemåt.

nu på kvällen har jag tryckt i mig korv och pomme, mums! sen så har jag även skrivit klart det sista på en ULK-grej och packat till imorrn. M kommer 06.50 (!) och hämtar mig och sen ska vi hämta upp en tjej som heter Ida på resecentrum innan vi drar till Strömsholm, som jag hoppas och tror kommer bli riktigt skoj :D

nu måste jag ta en snabbdusch innan vi kollar på slutet på Let's dance och sen måste jag gå och lägga mig om jag ska orka upp imorrn!

kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: