feels like I've found my soulsister ♥


halloj :)

sorry för Sveriges sämsta uppdate, och jag vet inte riktigt vad som har hänt. har väl prioriterat lite annat kan jag tänka mig :) nu får det väl bli nån slags kortversion av vad som hänt sen sist antar jag!

i söndags var vi i US på en grym föreläsning av Pernilla, var riktigt skojigt :) sen så vare lite fotografering av Amanda och Michaela till hemsidan så nu finns alla presentationer (utom Felicias text) uppe på klubbens hemsida, om ni vill kan ni kika HÄR. sen var det en snabb avborstning av lille Viktor som skulle tömköras :) tyckte faktiskt att vi båda var riktigt duktiga, men jag har mycket kvar att lära! tillslut blev han finis, men jag var helt totalt slut kan jag säga ;) på eftermiddagen sen så skrittade jag ut med M och Ebba, mycket mysigt i det fina vädret :D Pepsi fick gå på hacket vilket jag tror hon uppskattade, glad och pigg var hon trots en rätt tuff vecka! :)

i måndags var det mesta som vanligt inget speciellt hände tror jag :) det vanliga såsom låång skoldag och sen till stallet och mocka lite och borsta, massera och linementa min fina :D

på tisdagen sen hade vi sovmorgon, löövit. sen en rätt slapp skoldag och på eftermiddagen stallet och US-möte. blev låångt som vanligt men vi kom iaf fram till en hel del braigt!

onsdagen var däremot lite mer händelserik. hade må-bra-dag i skolan så först skulle jag åkt med A och I och tränat på badhusets gym, men eftersom jag (tydligen?!) hade en tandläkartid mitt i hela skiten så hann jag varken dit innan eller efter. jag har aldrig legat på sjukhus, men hos tandläkarn är jag stammis kan jag lova! det som skulle fixas denna gång var iaf min framtand som jag slog av för 6 år sen, på mitten i stort sett. fick ju en plastlagning då som nu hade blivit missfärgad så det var dags för en ny, lite finare. ont som sjutton gjorde bedövningssprutan men resten gick bra och jag är helt okej nöjd med resultatet. MKT bättre än innan, även om det säkert bara är jag själv som ser skillnad ;) haha.
sen hade jag och pappa lite tid över eftersom han typ var ledig/jobbade hemma och jag inte skulle vara på skolan förrens om typ en timma så då tog vi en sväng till Avantia för att prova ut exakt vilken storlek jag skulle ha på min nya hjälm! storhuvad som jag är blev det 59, om ni ville veta ;)
åt lite lunch sen på skolan innan vi fick en föreläsning av Paolo Roberto, vilken uppskattades mycket! fick mig att inte känna mig så dålig också, eftersom han typ sa att fullkorn bara tog bort glädjen och njutningen med att äta och egentligen inte alls var speciellt viktigt/nyttigt. håller med! ;) haha, nä men ha sa faktiskt en massa bra och det var riktigt kul :)
sen vare dags för s.k. workshops. jag och A gick till foto där man i stort sett bara skulle fota en bild av nåt som får en att må bra. vi tog en tripp till bageriet där jag fotade lite bullar som sedan fick bli mitt bidrag till en liten mini-tävling som vi skulle ha.  alla mår ju bra av bullar, ellerhur? :D
på eftermiddagen sen vare stalltime och jag gjorde väl det vanliga typ, och juste jag och M skrev ihop en klubbpresentation till ULK också. tror den blev bra! :)

idag har varit en lite upp-och-ner dag tror jag. började med en vanlig rätt dryg, men kort skoldag. sen slängde jag, E och A i oss lite kättförsgratäng innan vi tog spårisen upp till stallet. borstade och fixade (fick dessutom en inte alltför rolig överraskning, menmen. har jag nåt annat val än att bara acceptera? nej.) nån timma typ innan det var dags för hoppträning! guud, vad jag totalälskar C's träningar, dom är grymma och jag är i stort sett alltid nöjd med slutresultatet. idag var Pepsi riktigt pigg och fräsch, precis som vanligt när vi hoppar men ändå ;) och trots lite (*host*) bus hit och dit så lyckades vi hitta en braig galopp och hon bjöd på bra fram till handen. några helt underbara språng bjöd hon på med och övningarna var verkligen precis vad vi behövde, lagom kluriga! dessutom så slutar hon aldrig förvåna mig, kors i taket vad hon kan när hon bara vill och jag bara rider. nu är vi suuupertaggade på att få komma UT och tävla, funderar även på 90, 1m på SRS istället men det återstår att se. ska diskutera lite med chefen först! ÅÅÅÅhh, vad härlig hon var. lycklig! :') ♥
fixade en hel del i stallet sen innan det bar hemåt och då väntade pizza-käkande, mums! sen så har vi även beställt en CO WC hjälm från England nu, wiiiiie! dom är så himla fina tycker jag så hoppas dethär blir bra :D

nä, nu måste jag duscha om jag ska orka med morgondagens skoldag. tror dock att den blir hyfsat slapp. ska bara ha natur, engelska och se på en film (som är weird). sen slutar vi efter lunch så då beronde på vädret ska jag och M antingen rida ut eller jogga lite i ridhuset. rätt lugnt och skönt blire nog i vilket fall för det förtjänar min fina prinsessa :D ♥

kram och godnattis :)

två happy-day bilder som jag lyckades leta fram :D bästa hoppehästen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: