om du aldrig provat hur kan du då vara säker?


hej :)

dagen har varitr väldigt lyckad :D började med att spendera förmiddagen tillsammans med bästa pappa och åka runt och göra lite ärenden. först besökte vi vårdcentralen och jag tog blodprov, gick bättre än väntat och det gjorde typ inget ont trots att jag typ aldrig tagit så mycket blod ;) fast egentligen var det inte ens mycket :P
sen åkte vi i alla fall genom hela staden till moppeservicen och det gick på 10 minuter :) så vi kunde åka direkt nästan vidare tillbaka genom hela stan till Världens centrum och swedbank. satte in lite pengar från ett sisu-uppdrag och sen fikade vi lite på lindahls ;D ett wienerbröd med jordgubbar för min del, MUMMA :)

åkte sedan upp till stallet och var där prick tolv :) dock var det redan några snälla små filurer som fodrat så det blev att ta in hästarna bara och sen gå på lunch ettt ag och pyssla med lite hit och dit, tog bla ett telefonsamtal på 10 minuter ;) ska ringa upp igen imorrn dessutom! men ja, sen hade de där snälla människorna mockat åt de som inte gick läger på morgonen också, så det gick på ca 10 minuter att eftermiddagsmocka sen! packade påsarna gjorde jag i alla fall och sen skulle jag ha ridit Filur, tömkört Giza och longerat Steffie men så blev det icke! först kom Johanna så då fick ju hon ta Filur, och sen sa L8 att dom ville ha Steffie att longera på kvällskursen så det blev bara lilla GIza kvar. och L8 skulle rida ut så jag och J följde med upp och joggade på breddik. dock hade giza lite ont i ena benet så hon hade noll framåtbjudning och ville inte alls, speciellt i traven, galoppen gick bättre. hon var inte halt, men ville inte riktigt trampa under sig så det blev inte så mycket ridning om man säger så. fast sen när vi skrittade hemåt så skulle hon prompt skutta över diket och bralla ikapp Ragnar och Filur, haha det var nära ögat då! ;) men resten av hemvägen höll hon sig lugn.
väl hemma sen kylde jag benet lite och svampade av innan hon fick gå ut i hagen medan vi fodrade. sen var det insläpp och lite fix innan det var dags att åka hem för min del egentligen. men jag stannade nån timme och fixade lite, packade löshö som jag inte hunnit under dan, mockade åt mina fina, hängde tvätt, plockade lite i sadelkammarn och skrev en lapp. SEN åkte jag hemåt vid kvart över 6 :)

imorrn ska jag först ut till Poppe och rida ut en runda tänkte jag :) sen så ska jag på ett förhoppnigsvis kort tandläkarbesök på druvan innan jobb står på schemat igen :) imorrn är det ungefär samma visa som idag och igår, ska dock inte rida stackars Giza utan jogga+nybörjarträna Filuren lite ;) blir kul! på kvällen sen så är det privatryttarmöte och sen hem och träffa lite kusiner som kommer på besök :)

förresten har jag tänkt göra er på lite bra humör, för ett gott skratt förlänger livet :) det blir i form av failbilder som jag har alldeles för många av, så ja, jag bjuder kan man verkligen säga! ;) hoppas ni gillar't! börjar med ett smakprov!

kram H




lägg av hörrö, matte! haha, vi bjuder som sagt ;)


Kommentarer
Postat av: amanda

Ja jag vet! :) En dag när jag har min egen häst/mina egna hästar ;) ska jag stå DÄR! :D

2011-06-28 @ 11:29:12
URL: http://amandajohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: