have you ever done something you can't change, something you can never rearrange?


hej :)

puuh, idag har jag nog inte fått en lugn stund, men roligt har jag som tur var haft! :)

jobbade, faktiskt för första gången "på riktigt", i stallet då stackars Maria blivit sjuk. På förmiddagen var det första dagen på ett barnläger för nybörjare och grupp ettor som jag hjälpte Cissi med, och det var kul dom var duktiga! haha, det var bara tre som började gråta, men dom var lätta att trösta som tur var! dessutom var vi lite sena med andra ridgruppen, men det löste sig! :)
Efter lägret var det att fixa i stallet och sen äta innan lilla Lucie skulle ridas. dressyr på banan stod på schemat, och hm det gick inget vidare om jag ska vara ärlig. eftersom det gick bra förra gången hade jag höga både förväntningar och krav vilket hon inte riktigt gick med på! alltså, går på tygeln det gör hon ju så gärna, men dom där himla sidorna!! sist så jobbade jag ju med att hon skulle bli stadig och krävde endast lite ställning, men idag så var målet att få henne riktigt lösgjord vilket inte var det lättaste! hon tog varken tygeln eller skänkeln, och bara ignorerade mig totalt! detta gjorde mig såklart väldigt frustrerad och då spänner jag mig och blir för hård mot henne! fast samtidigt så tror jag att man måste pressa henne litegrann för att hon inte ska lära sig (vilket hon i princip redan gjort) att hon bara kan nonchalera ryttaren, men som sagt har lite dåligt samvete för att jag kanske var för hård :(
men det positiva är i alla fall att hon släppte faktiskt bitvis i slutet och då kändes det super verkligen! mycket ärligare och rundare, men vägen dit var verkligen ingen dans på rosor!! imorrn är det tänkt att jag ska rida Giza, men tänkte höra med Amanda som då ska rida Lucie om hon möjligtvis vill byta ;) hoppas! så kanske jag kan få känna om dagens jobb gav nåt resultat och få en chans att försöka göra så att hon får en positiv bild av mig, istället för en som bara pressar henne!
i alla fall, nog om det! direkt efter ridpasset var det kalas! det gick bra, och de var faktiskt väldigt duktiga :) på eftermidagen var det bara jag som jobbade men som tur var hade jag några snälla stalltjejer som hjälpte mig att hjälpa kalasbarnen :) TACK! lektionen gick bra, dock typ dog min röst lite men är ju liksom inte van! kändes som att det blev lite lagom nivå och ja, det flöt på helt enkelt! :) det var väldigt roligt att få leka ridlärare och jag hoppas på att det blir fler gånger :)
när de söta kalasbarnen gått hem så fixade vi klart stallet det sista och tog in pållarna :) sen stängde jag vid typ halv sex och cyklade hemåt med Emma. nu hemma har jag inte gjort mycket alls, är rätt trött om man säger så! imorrn är det förmiddagsjobb som gäller, barnlägret då också och sen på eftermiddagen ska jag då rida Giza eller Lucie och på kvällen ska jag ut till Resebro och Poppe! får se vad jag gör med honom, om jag orkar hade jag tänkt jobba lite dressyr så att jag får kläm på han, men eventuellt så rider jag ut istället! beror helt på hur trött jag är och vad jag känner för ;)

nu ska jag snart äta och sen ska jag chilla med pappa framför tvn och kolla på någon spännande film som han hade hyrt :D

kram H

en trött liten loppa! ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: