it is not a shame to be a bit proud of yourself sometimes :)


hej :)

dagen har varit bra! de sista dagarna nu innan sommarn är så grymt softa, och det är underbart!

idag har dock nerverna fått jobba lite då vi haft en massa betygsprat! Nk B var först ut och det gick strålande, MVG till mig ;D det hade tydligen gått super på provet och inlämningen och Sofia våran lärare verkade kalasnöjd med mina prestationer och det är ju alltid roligt :)
sen var det Matte Bs tur, och det var inte lika solklart men ett MVG där med, wiiie :D tydligen hade jag gjort väldigt bra på en tidigare inlämning (som jag nästan glömt) som vägde upp lite av det jag missade på nationella där jag "bara" hade ett svagt MVG.
sist på dagen var det svenska och historia. där var MVGt i svenska mer än solklart, har haft det på alla prov och inlämningar faktiskt :) i historian ser det också bra ut trots min starka hatkärlek till den, men fortsätter jag som jag gör ska det tydligen bli ett MVG där med :D
Samhällen får vi inte veta förrens om några dagar på mejlen men jag tror att det blir ytterligare ett MVG, så isåfall går jag ut ettan med alla MVG utom eng A som blev VG. det känns super verkligen och så fina betyg hade jag verkligen inte vågat hoppats på! :D

efter skolan var det i alla fall stallet som gällde såklart :) sixade en massa, bl.a. de sista hindertävlings-lapparna och sen hängde jag med Karin ett tag och hjälpte henne dela ut hästar till kvälsslektionerna ;) det var roligt! sen borstade jag en sväng på min finaste som även idag stundtals var på bra humör :D hon fick även en liten massage och det kändes faktiskt på musklerna att det var lite för länge sedan nu! men det är ju bra att det verkar hjälpa då ju i alla fall! ;) mockade hos båda två sen innan det var dags att förbereda sig lite inför ridningen!

red alltså igen åt Hugo i Karins vuxengrupp, och jag hade gett mig själv Filuren :) har varit sugen rätt länge på att testa honom eftersom jag sett Johanna rida han rätt mycket men aldrig gjort det själv! det var ett bra val och han var duktig häst! dock så var jag ju x antal centimeter för lång, men det funkade ändå rätt så bra ;) till vänster satt han fast som en jag vet inte vad, men stundtals kändes det faktiskt riktigt bra! är så himla svårt bara när de biter sig fast i framförallt vänstersidan där jag är lite svagare och sen bara ruusar, men som sagt ibland gav han efter lite där också och då blev det bra! jag kan förstå att J gillar honom, för en trevlig liten skitponny var det allt :) det jag gillade framförallt var att han hade bjudning och var positiv till arbete, och det är ju alltid härligt! ;)

när vi ridit klartt så kom världens snällaste farmor och hämtade mig och hemma sen åt vi halvhemmagjord pizza och jordgubbar med glass, mums!! :) nu har jag inte hunnit med så mycket mer, ska duscha och krypa till sängs! imorrn är det himpan med klassen mellan 10-12 och spela brännboll, annars inget speciellt.

kram H

här är lite bilder på Filuren, på bilderna är det Johanna som rider :)

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

du får ju inte rida han när jag inte är med ju. jag ville ju se!! ;D

2011-06-15 @ 09:27:20
URL: http://linneajohannas.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad är det för ridbana på de första två bilderna?

2011-06-17 @ 00:05:14
Postat av: Hillevi :)

på de tre första bilderna är det på Matilda Petterssons ridbana ute i bjärby, där Johanna och Filur var på drop-in-hoppning för några veckor sen! :)



på den sista är de hemma på Hageby :)

2011-06-17 @ 20:19:19
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: