words can't possibly express what you mean to me ♥


tjenare! :)

dagen har varit typ asbäst! började med att sova en stund och cyklade sedan upp till stallet vid halv tio. där mockade jag åt mina fina innan det var dags att ta in Pepsi för borstning! lite rykt hann vi med innan det vid elva bar iväg ut i skogen med Amanda och Zäta :)
Till en början var de båda rätt trötta och lunkade fram lite chill sådär! sen travade vi mellan sjukhusfälten och då höll de sig båda fortfarande lugna, men med lagom bjudning och massa frust ;) sen galopperade vi litegrann på sjukhusvägen och det uppskattades! då satte båda igång och fattade vad som var på g vill jag lova, och älska när man verkligen känner hur dom skjuter ifrån i uppförsbackarna! :D rätt fort men ändå kontrollerat, precis lagom! ;)

skrittade tillbaka mot sjukhus och där väntade lite sjukhus-bus ;D drog två längder och herreggud vilken fart dom kommer upp i! helt galet, och vilken jäkla adrenalinkick det är! man kan verkligen inte sluta le, underbart det är vad det är! :'D sen travade vi av dom en länga, och traven efter galopprace är även den underbar! man verkligen ser hur bogarna jobbar och skorna klankar när dom inte riktigt har koll på fötterna ;) så studsas man lite gulligt ur sadeln då och då också när man hamnar i otakt för att de går på så mycket, iiiih :D den bjudningen och det steget skulle man ha i dressyren ni!

när vi travat av dom skrittade vi runt fågelsjön och lät dom gå fram och nosa lite på vattnet, som först var superläskigt! men när Pepsi förstod att det bara var vatten så tyckte hon att det var jättekul att plaska runt! hihi, jättesöt var hon :) dock så försökte hon nästan lägga sig i vattnet en gång, vilket inte var så bra! men hon hann upp igen och verkade inte det minsta berörd, bara: jahopp okej då typ ;) sen fick de små söthästarna beta lite på breddik innan vi skrittade hemåt igen efter en helt SUUUPERMEGABRA avslutning på terminen, bästa uteritten ever tror jag och allt var bara supermys och bäst! :'D

hemma blev det såklart en dusch både för att hon var svettig och vääldigt lerig efter det lilla badförsöket ;) sen var det lunchdags innan hon fick gå ut i hagen och rulla sig ordentligt på båda sidorna ;)

på eftermiddagen sen fixade vi lite i stallet och sen fotade jag hoppgruppen. blev inte speciellt bra bilder, vet inte varför. kan bero på att det var rätt länge sen jag fotade "ordentligt" så jag hittade inte direkt tajmingen :( men några helt okej bilder blev det i alla fall, bilderna hittar ni HÄR :)

nu på kvällen har jag ätit pastasallad, redigerat bilder och övningskört! körningen gick super idag faktiskt och jag kunde köra runt i smedby och faktiskt ända ner till Coop extra och träna lite parkering! nu börjar det bli roligt när man äntligen kan köra på de lite större vägarna :)
imorrn ska jag köra upp till stallet har jag tänkt och så ska mamma få titta lite på de aaassöta kissarna :) dom är verkligen bedårande alltså!

till slut måste jag bara säga att jag har en underbar häst som betyder allt för mig, ingen är som du ♥ puss!

kram H




Foto: Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: