we belong together, and nothing can tear us apart ♥


hej :)

nu kommer lite om tävlingen som vi faktiskt var på förra söndagen tänkte jag! :)

Den 5 juni var vi på NORF och hoppade vårens sista lokala tävling. Precis som vanligt red vi 90+1m, och det blev inget annat än ett superslut på terminen!

någon gång under veckan innan fick jag en impuls att testa rida på hacket, så jag bestämde mig för att följa min känsla och testa ;) hon saknade ju lite bjudning på NFK och hon brukar i regel bjuda nättre på hack, dock så minskar min kontroll en del och att rida snävt är inte det enklaste då heller! men, som sagt om jag aldrig testar får jag aldrig veta: så vi körde på't!

i 90 som var en clearround kändes det väldigt enkelt. joggade lite lätt på framridnigen och tog ett par språng bara, det flöt på! likaså inne på banan, inga konstigheter alls. några lite flacka och inte helt perfekta språng men en bra runda ändå :D en nolla resultarade det i :)

i 1m sen ver det ungefär likadant, det flöt på på framridningen och framhoppningen. himla tung framhoppningsbana bara men det bekymrade inte min lilla fina! hon kändes fortfarande fräsch och inne på banan så rullade det på :) lite miss efter fyran som stod ur en lite klurig sväng så vi landade i fel galopp. rätt kort väg till femman sen så då hann vi inte riktigt hitta tillbaka till flytet och kom lite knasigt. men hon klarade det felfritt ändå, bästis! dock var det en linje till sexan så då kom vi inte så bra där heller men efter det var det lång väg till sjuan så då hittade vi tillbaka igen :) felfria i grunden fortsatte vi mot omhoppning. inte supersnäva svängar då jag hellre ville säkra och sätta en nolla, men vi tog inte långa vägar heller, lagom alltså ;) alla hindrena hoppade vi över utan att få med oss några bommar så en andra dubbelnolla i 1m blev det, överlycklig!! :'D

tiden som inte var alltför snabb, men heller inte alltför långsam räckte till en 6:e placering av jag tror 24 startande :D ååå, vad glad jag blev och fortfarande är! :) så himla med mig var hon i båda klasserna och hade ett helt okej tempo, bytte galopp över hindrena (utom ett då men då var jag lite påväg åt fel också så det klandrar jag henne verkligen inte för!) och allt bara flöt liksom!

efter prisutdelning lastade vi in och åkte hemåt :) en alldeles lagom lång tävlingsdag då vi var hemma innan lunch ;) förresten har hon blivit himla duktig på att gå in i transporten nu, dock är det bråttom ut så det måste vi träna mer på! men som sagt ilastningen funkar suuuuper :D hur skönt!?

summa kardemumma av dagen så kan jag bara konstatera att min häst bara är bäst, och så är det! ♥

tack bästa Johanna för grooming! och pappa för driving! ;) 

det känns underbart att vi äntligen har nått vårat mål, som kändes så himla avlägset ett tag! för er som inte kommer ihåg var stadiga 1m-resultat målet, och efter en 0+4 (pet) och två dubbelnollor kan jag inte vara annat en meganöjd :D
nästa termin blir målet självklart att klättra i placeringarna i 1 meter, och möjligtvis starta 1,05 om vi hittar nån :) sen ska vi även försöka oss ut på dressyrbanorna i de lättare klasserna, eftersom hon skötte sig så fint på fältävlansdressyren :D inga lag blir det i höst har jag tänkt, vill hellre komma ut och verkligen känna att vi hittar varann till hundra och är ett säkert ekipage helt enkelt :) men planerna för nästa vår är att ev. rida båda div. III lagen, eller åtminstone ena :)

kram H

här är lite bilder som båda Johanna och Pappa har fotat, tacktack! :D


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: