En fullspäckad vecka avslutades med vilodag


hejsan!

efter en väldigt händelserik vecka fick vi idag ta lite sovmorgon, då det inte var ett enda dugg inbokat. Så vid elva gick jag upp och började mocka stallet och fick hjälp av Anders,  så det gick ganska fort. Spånade lite och la in kvällsmaten medan Madde fixade vattnet i alla hagar och boxar. Det finns inget rinnande vatten i stallen så i alla 9 boxar (5 hästar går på lösdrift) ska vattenhinkar göras rent och fyllas på. Sen är det 7 tunnor i hagarna som även de ska skrubbas och fyllas på, så det blir en del jobb med att dra slangar fram och tillbaka!
Sen fodrades det lunchhösilage i hagarna och det var dags för lunch för oss också. Hamburgare med pomme, mums!

Efter lunch var det inte mycket alls som hände. Vi skulle ha ridit en sväng i skogen men då det spöregnade till och från blev det inget av det, tyvärr :( men förhoppningsvis är det bättre imorrn så vi kan rida då istället :) under eftermiddagen har jag istället grejjat lite med bloggen och fotat djuren och gården lite grann, annars mest chillat. Åt middag vid sju och då blev det halvhemmagjord pizza, även det mums! efter maten åkte vi en kort sväng till Stinas föräldrar och fikade innan det var dags för insläpp och kvällsfodring.

Nu ska jag fortsätta mitt snickeri med klubbens nya hemsida och ta en dusch innan det är läggdags!

Förresten har jag namnsdag idag om ni ville veta, Kristina heter jag i mellannamn :) några har kommit ihåg det, så tacktack till er! Grattis även till farmor och mormor som båda också heter Kristina faktiskt ;) ♥

kram H

två bilder på vårt stånd (haha, strömsholm! ;) som vi hade på en marknad i byn i fredags ↓





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: