why don't you just hang with me?


hej hörreni!

nu är det bekräftat, jag är säääämst på att driva en någolunda bra uppdaterad blogg. motivationen är som en berg- och dalbana och jag vet faktiskt inte riktigt varför. men jaja, så kan det va och jag kan ännu en gång försöka mig på att "keep up the update!" så att säga, men kan verkligen inte lova något.

som de flesta av er säkert vet har jag nu snart jobbat en av mina tre veckor uppe i SÄRNA, av alla ställen! lite udda kan tyckas jag då det är en by låååångt upp i lååånga Sverige. Det ligger 3 mil nedanför Idre där vi brukar åka skidor på vintern, och jag tror kanske 10 mil NORR om sälen ;) hehe, jag trodde faktiskt att det låg mer söderut, men icke!

kom i måndags kväll efter en tåg- och bussresa på sådär en 8 timmar cirkus. men det kändes faktiskt inte så långt ändå! var två byten så det blev liksom lite omväxlande, och sen hade jag ju pappa med som sällskap och väskbärare ;) det blir jobbigare på hemvägen, då är jag ensam med alla mina väskor och ska dessutom byta tåg en extragång. men det problemet tar vi då! ;)

i alla fall. för er som inte vet har jag fått jobb på en hästgård här uppe och ska vara här till den 6 augusti. de första dagarna var det rätt tufft och jag hade rätt mycket hemlängtan ska jag erkänna, men nu flyter det jättebra :) fast såklart saknar jag er alla därhemma! ♥

sist jag skrev var vi ju på bondgården och där hade vi det jättemysigt men lite halvdant väder! blev bl.a. bastubad, massa ridning på Cleo (mer om det i ett annat inlägg), bio med pappa och hugo på Harry Potter (grymt bra!!), grillning, mycket övningskörning på landsväg o grejjer! osv. bilder kommer senare!

på söndagen åkte vi hem och tvättade och jag och Amanda tog oss en kvällstur ut till de små fina pluttehästarna :D det var sista gången för mig därute i år troligen (om jag inte får lite abstinens, vilket jag antagligen får, och åker och pussar på dom sista kvällen innan dom kommer ;) men dom var som tur var mycket gosiga och verkade som vanligt trivas allt för bra!
sen åkte jag och pappa då på måndagmorgonen upp hit.

tänkte slänga upp ett litet inlägg med en presentation typ av gården, så ni vet var jag håller hus någonstans likssom :) sen kommer även en önskelista då jag faktiskt fyller hela 17 år om tre veckor tyyyp :D

sen kommer jag försöka uppdatera varje kväll från och med nu om vad vi pysslar med på dagarna :) om ni vill? med massor av bilder såklart, vilket jag tyvärr inte hunnit med ännu då vädret har varit rätt trist mest hela tin!

kram H

en pluttesöt (dock oredigerad) bild på mitt finaste lilla P från senaste visiten ♥

 


Kommentarer
Postat av: Olivia

sv.har också letat efter det bruna och inte hittat det. Så jag är ledsen, jagvet inte vart det finns :/ men jag ska leta och så säger jag till om jag hittar det! Du kan väl också säga till om du hittar det? :)

2011-07-23 @ 21:11:38
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: