Håkasgården, Särna


Stället där jag jobbar är alltså på Håkasgården i den lilla byn Särna. Det är en liten gård med 14 hästar, 4 kaniner, 2 minigrisar, 2 hundar och jättemånga katter. På gården finns även en liten häst-, hund- och presentshop som vi säljer grejer ur :)
De som har gården heter Stina och Anders och är jättesnälla, och här jobbar även en till tjej just nu som heter Madde. Tillsammans är det mest vi två som sköter stallet och hästarna.
Då Stina och framförallt Anders har ett stort intresse för trav och körning är många av deras hästar gamla travare, som de fortfarande kör lite smått och även har ridit in då. Några av dem kan galoppera, hoppa och gå på tygeln men de flesta inte i så stor utsträckning. Stina är även lite intresserad av Westernridning så hästarna är skolade litegrann inom det också, men mest rids de på turridningar ute i skogen.
Att ridningen kanske inte kommer ge mig jättemycket är ju en risk, men jag tror absolut att det kan vara nyttigt att rida på lite andra sätt och se vissa saker från en helt annan vinkel. Dessutom så är varje timme i sadeln viktig för den där känslan som man söker, oavsett vad man sitter på för häst. Det tror i alla fall jag!

Om ni har frågor är det bara och ställa, då gör ni mig glad! ;)

ni kan även gå in och kika på deras hemsida!

lite bilder från gården...


huset vi bor i ↓



shopen ↓



ett av de tre stallen som används ↓



Shilano ↓



Knoppen ↓



Wealthy ↓



Solero ↓





Totte




Nisse ↓



Brolle & Snaps ↓



Morran, Nisse & Shilano ↓



Kaninen Spirello




och översociala kaninen Kelpie ↓


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: