29 juli 2011, Håkasgården


hej :)

dagen börjades med att fixa stallet och vattnet. Sen snabbputsade vi lite träns och plockade iordning i lilla shopen. Sen så prövade jag även ett par ridbyxor som jag kanske ska ta med mig hem, ska fundera lite till men troligtvis :) Det ingår typ lite "arbetskläder" från shopen i lönen kan man säga så dem och några par ridstrumpor följer nog med! Har även kollat in lite grejer hos deras grossister där vi ev. ska beställa från, och då blir det mycket billigt eftersom vi isåfall bara behöver betala deras inköpspris som återförsäljare :) hoppas det blir av!
I alla fall, sen åt vi lunch och glass :D innan det var dags att börja ta itu med de små hästarna. Först fick Solero och Wealthy en tur och sedan Morran och Stormen, alltså alla de som hoppades igår. Solero var inte ett dugg trött och sprang på som aldrig förr, och var med andra ord precis lika sjukt stark som igår! Men han är söt ;)
Morran är helt klart favoriten av hästarna här, väldigt mysig! Även hon var pigg och glad, speciellt när vi lät dem trava på, och då menar jag TRAVA PÅ. Jisses, det ser ut och är jätteskoj ;) benen bara flyger på dem!
Hemma sen var det fodring och lite pyssel innan middag, och sen dess har vi mest tagit det lugnt. Vi skulle tittat på ett inspelat gammalt lopp som Morran vann, men tyvärr strejkade videon. Vilket var väldigt synd, för det hade jag hemskt gärna velat se verkligen!
Fodrade kvällsmat och tog in dem innan det var dusch och kvällsfika, för att senare hamna här i sängen med datan i knät.
Förresten har Madde med sig sina två innekatter hit, Okra och Elliot. Elliot är en sort för sig ska ni veta, helt knasig är han verkligen. Mer om honom och bilder en annan gång, för nu måste jag absolut sova!

Kram H

bara för att jag saknar er alla mina fina vänner och familj där hemma :) ni är bäst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: