25 juli 2011, Håkasgården


hej :)

idag var det en helt vanlig dag här på Håkas kan man väl nästan ta och säga. Började med att stiga upp och mocka stallet vid åtta tillsammans med Madde. Sen spånade vi lite och la in kvällshösilaget, samt skrubbade ur alla vattenhinkar och fyllde på!
Sedan var det frukostdags och jag åt nåt som kallas för Stomp. Det har ni säkert aldrig hört talas om, för det hade i alla fall inte jag innnan jag kom hit ;) men det är ett speciellt bröd som de bakar här, ser ut och smakar som tunnbröd fast lite tjockare typ. Riktigt smarrigt faktiskt!
Efter frullen städade vi ordentligt inne hos kaninerna och marsvinen (som jag visst glömt att nämna kom jag på nu! tre stycken är de i alla fall ;) sen tog vi lite paus innan lunch och därefter städade och rensade vi sadel- och foderkammaren. Välbehövligt vill jag lova! Men finfint blev det :) När det var klart var det eftermiddagsfodring och sen lite senare middag.
På kvällskvisten red jag och Madde ut en sväng i skogen, hon på sin lilla favorit Wealthy och jag på Morran. Det var mysigt och jäklar vad det märktes att jag satt på en gammal travare när vi travade längs en bred lång väg :) Det var härligt och Morran, eller Lady Monrovia som jag tror att hon heter egentligen, var piiiiggelin! :)
När vi kom hem var det dags för insläpp och kvällsmat, och sedan så fick jag äran att mata och städa hos Nellie och Flisan, minigrisarna! :) De är lite roliga de, men samtidigt lite läskiga för Nellie hon gör allt för att försöka rymma när hon ätit upp sin mat så man får vara snabb med mockningen :P

Nu är den antagligen mest händelserika och turistfyllda veckan om året här på Håkas slut, och den här veckan som kommer är det bara Håkasdagarna tisdag och lördag inplanerade. Inga turridningar är än så länge beställda, så alla hästar behöver motioneras :D Så Stina har bestämt att jag och Madde ska dela upp dem lite så att vi inriktar oss på några var och satsar på att lära känna dem ordentligt istället för att byta runt. Så nu blir det troligtvis väldigt skoj och spännande i veckan som kommer, och det kommer nog vara allt från inridning och inhoppning till skogsturer och markträning. Ser verkligen jättemycket fram emot det och hoppas på fint väder ;)

Nu ska jag släcka och krypa ner så att jag orkar upp imorrn!

Kram H

saknar dig mitt hjärta ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: