if it makes you happy...


hej :)

jag tycker faktiskt att det går rätt bra med listan och det är jättebra att reflektera, analysera och tänka över allting och liksom veta vad man egentligen håller på med och vad man vill. likadant äre ju med övriga blogginlägg, för mig iaf. man tänker liksom igenom vad som hänt och får lite bättre klarhet idet mesta. en hiss till det :)

iallafall :) dagen har varit soooft! i skolan vare förintelsens minnesdag vilket innebar lite film, redovisningar, skådespeleri osv. vilket inte var "kul" direkt men intressant och som sagt, sooft :)

hade en samhällslektion innan lunch sen och efter det så slutade vi! avguda torsdagar alltså :D

för min och A:s del blev det såklart att pysa till stallet. där mockade jag lite och borstade en stund innan det var dags för att rida lite dressyr själv i ridhuset. är så tråkigt att det bara blir dressyr i ridhuset hela tiden, eller inte tråkigt alltså men ni fattar. på söndag ska vi iaf hoppträna för Jenny och nästa vecka ska vi försöka ta oss ut i skogen på ett eller annat sätt ;)

men i alla fall. det gick rätt bra och rida faktiskt :) i början var hon massa stel i vänstersidan, men jag gjorde inte som jag brukar och bara rida lite halvhjärtat i v.varv och rida mer i det "lätta" varvet, utan nu red jag faktiskt mest i vänster varv. och det gav resultat :) tillslut var hon mycket mjukare och vi kunde till och med göra vänsteröppna, då blev jag glad :D i galoppen tränade vi även idag lite byten vilket är skoooj säger hon :) hon har verkligen börjat fatta nu och jag behöver bara flytta skänkeln pyttelite så byter hon :) dock oftast inte rent direkt, och lite bakben osv överallt och ingenstans men det tar sig :D så himla kul!! jag som trodde att det i stort sett var omöjligt ;) efter lite galopparbete så jobbade jag en del trav och då var hon riktigt mysig! hon blev dock liite trött i slutet, men hon är ju för söt och försöker så gott hon kan ändå :)

vet ni något udda? jag totalälskar när en häst frustar, dom låter så galet nöjda och glada då :) eller jag har iaf fått för mig att dom gör det ;) det kan liksom få mig på mycket bättre humör när pepsi typ frustar massa när vi joggar av, lite knäppt egentligen men så äre ;D

nae, nu så måste jag verkligen duscha och hoppa i säng. blev ju inte alltför tidigt igår direkt ;)

kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: