Dag 5: Det här äter min häst varje dag


ja, det här kan ju inte bli annat än ointressant, menmen :) ni kan ju sluta läsa här om ni vill men jag tänker iallafall göra det jag ska ;)

Varje morgon, vid kl. 8, äter hon precis som alla andra av våra lektionshästar en påse hösilage, hela 5 kg smaskar hon på! och så får hon även en halv liter havre :)

Vid lunch, kl. 12, så får hon typ 2-3 dl betfor, 1 dl mineraler, 1 liter korn och ett knappt kilo hö.

När klockan slår 15 så äre dags för eftermiddagsmat. en hökaka och 1 liter korn äre som gäller då :)

På kvällen vid halv 9 får hon sin andra påse, även den på 5 kg.

Självklart så matar jag henne med en hel del morötter och äpplen när jag har också :) då blir hon glad!

mums! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: