Dag 2: Det bästa med min häst

 

herregud det finns ju såklart så himla mycket bra med Pepsi så det är grymt svårt att välja ut det absolut bästa! men precis som med dag 1 ska jag försöka ;)

Något av det bästa är iallfall att hon är så himla personlig, hon är verkligen en egen individ och inte bara en "robot" eller vad man ska säga. Hennes små egenheter gör ju henne till just den hon är och det är därför jag gillar henne så mycket :)

hennes humör kan vara rätt jobbigt ibland, inte bara när man rider utan även i stallet vissa dagar, men samtidigt så är en häst med humör och egen vilja mycket roligare än en häst som "bara är" och finner sig i allt. Jag menar vissa hästar visar ju liksom aldrig vad dom tycker, dom bara gör som man säger och det är inte alls kul.
något av det bästa med just ridsport är ju  att känna när hästen verkligen vill och är med en, och då kan iaf jag ta att dom protesterar lite ibland, det är ju trots allt "mänskligt" eller vad man nu ska säga ;) 

Hennes personlighet är nog alltså det allra bästa, men hennes egenskaper är ju verkligen inte heller fel! Hon hoppar i stort sett alltid och gör allt för att rädda oss om jag gör lite knasigt. ibland är hon till och med för snäll och då får jag lite dåligt samvete. men man blir så himla glad när hon verkligen försöker sitt yttersta hela tiden, framför allt i hoppningen dårå ;)

 

i dressyren är hon en riktig berg-och-dal-bana! vissa dagar kan allt kännas så himla underbart och bara flyta på, medan hon ibland inte vill alls och då låser det sig totalt för oss båda. men allt jobb är verkligen värt dom där dagarna när det går så enkelt :)

 

jag kan ana att vissa tänkte i början: hur orkar hon? inser hon inte att den hästen inte kommer att kunna blir bra? att hästen inte vill? men ett bra tålamod löser det mesta och om man verkligen gillar hästen så funderar man inte en sekund på att ge upp, eller iaf så gör inte jag det. även om det kan kännas tungt ibland skulle jag inte överge henne :) mitt hjärta ♥

kanske kan låta lite överdrivet, jag vet inte, eftersom jag bara rider henne två gånger i veckan och så, men så är det. det känns som att jag skulle kunna göra vad som helst för att få ha henne för mig själv, som min alldeles egna häst...

 

vet att jag ser lite rolig ut, men nu handlar det ju faktiskt om henne ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: