working on a smile


halloj :)

kan börja med och säga att dagens förmiddag har verkligen inte varit på min sida! det mesta gick åt skogen tror jag, eller okej inte gått åt skogen kanske men inte riktigt som jag vill åtminstone :) sen så blire ju inte direkt bättre av att det blåser aaaasmycket och har typ varit snöstorm hela dan! usch :(

började iaf dagen med att inte hitta mina nycklar när jag skulle till skolan, puts väck var dom! fick alltså åka till skolan utan dem och hoppas på att en snäll vaktis kunde öppna mitt skåp, vilket han kunde :) tog ut allt jag skulle ha under dagen + helgen, vilket är lika med i princip hela skåpet. haha, nerå men nästan!

idag var det ju även dags för matteprov på funktioner och grafer. hade inte pluggat nåt för det brukar inte behövas, och det had nog inte blivit bättre om jag gjort det heller ;) kom iaf preciiis när vi skulle börja, men då inser jag ju såklart att miniräknaren är kvar i skåpet, SUUCK! höll nästan på att bryta ihop där ett tag, kul liksom att mitt mattebetyg skulle hänga på att jag inte hitta nycklarna en enda dag! vissa uppgifter var man liksom tvungen att ha miniräknare till :( men som tur var så var min lärare på bra humör så han blev inte arg utan sa att jag skulle göra så gott jag kunde och sen låna nån annans miniräknare när nån var klar :) blev lite stressigt där på slutet dårå, men jag hann :D tror att det gick helt okej tillslut, trots en massa äcklig slemhosta i en tyst prov-sal och ingen miniräknare!

innan vi sluta sen hade vi historia vilket som vanligt var PAIN! finns verkligen inget värre (i skolväg iallafall) än Cais historialektioner. blää! menmen, jag överlevde och sen så kunde jag och A ta spårisen upp till stallet :)

käkade lite snabbt trots typ nada aptit från min sida, innan det var borstning och lindning! red sen lite dressyr för C vilket inte riktigt blev som jag tänkt mig. när vi bokade in den så skulle jag vara helt själv och C hade t.om. strykit under för att hon skulle ha barnen, men det blev inte riktigt så! slutade med att vi var 4 stycken, varav jag och A som tränade och matilda och linnis som jogga runt lite. inget illa ment mot nån nu, men jag älskar att vara själv i ridhuset, speciellt när jag tränar. allt blir så mycket lättare då, framförallt fokusen för både mig och Pepsi! men som sagt, ta inte illa upp för ni var inte i vägen eller nåt sånt :)

i alla fall. träningen gick väl lite sisådär. precis efter var jag rätt besviken, men nu känns det bättre. allt blir så mycket jobbigare när man är lite hängig, känns som om jag ska bryta ihop vilken sekund som helst när det inte blir som jag vill. men i alla fall, hon var fräsch och förvånansvärt mjuk i sidorna :D sen så orkade jag inte rida henne i den där fina, höga, lite mer öppna formen hela tiden och idag var hon av nån anledning lite extra benägen att trycka in näsan! sen i slutet när vi skulle rida igenom LB:1 så gick det inte alls, tror att vi båda började bli lite trötta, iaf jag ;) så ja, jag är nöjd med vissa stunder för då blir hon suuuperhärlig, men däremellan måste vi båda orka lite mer, krävs endel ridning för att få henne stadig och bärig om man säger så :) men vi jobbar på't :D

mockade och fixade lite åt en tröött häst efteråt och umgicks även lite med braiga kompisar :) fick skjuts hem vid halv sex och sen dess har jag återigen duschat suupervarmt, ätit och chillat vid datan :) nu ska vi snart se på Let's dance, om jag inte somnar vill säga för jag är skapligt trött.

imorrn blire att sova länge för att försöka bli av med den dumma förkylningen eller vad det nu är för nåt! sen blire lite skoljobb eftersom jag tog mig friheten att inte göra ett skit som hade med skolan att göra under våra två lediga dagar ;) åker nog upp efter lunch sen och tänkte hjälpa till lite på arbetsdagen iaf :) sköönt att jag startar rätt sent på söndag så att jag kan knoppa och så på morronen :) även ett plus till att hon inte ska gå nåt mer än med mig :D

kram


två snöiga bilder från förra vintern...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: