15 december 2011


Torsdagar är mina favoritvardagar tror jag! :) Slutade efter lunch och då hade vi avklarat foto, historia och matte. Lite jultallrik väntade enligt traditionen i matsalen, och en del av det var faktiskt riktigt gott :D

Jag och Amanda pyste såklart upp till stallet när vi hade ätit och där pysslade jag lite innan det var dags för mig och Pepsi att äntligen få hoppaaaa :))) Först skrittade vi fram en sväng i skogen, bara för att det är så mysigt (och underbart att slippa brodda, måste ta tillvara på't ;) 
I ridhuset hade jag plockat fram lite hinder, inget avancerat direkt utan bara lite lätt liksom. Till en början var hon lite surig och stod emot, ville inte ta skänkeln som vanligt och gick emot den ganska så väldigt. Av nån anledning så rider jag dessutom alltid mycket sämre i hoppsadeln, men jag tror att jag inte kommer åt henne lika bra bara.
I alla fall så kom hon igång ordentligt när vi började hoppa, och när vi höjde hindrena lite tände hon till :) Hon var väldigt på och ville spralla lite i svängarna och bytena. Hihi, förövrigt sätter hon dom klockrent nu speciellt om hon är såhär lite laddad! Då hinner jag knappt ens tänka "byt", så byter hon :D
Hehe som ni såg på bildserien så gick det lite vilt till stundtals, men det var efter att jag ramlat av som hon var som bäst. Då hade hon riktigt kommit igång och mjukat upp ordentligt ;)
Annars var själva hoppningen väldigt kravlös och vi hoppade bara lite för skojs skull kan man väl säga :) Basic "övningar" liksom och bara hade skoj! 
Min bästa toker ♥ Man kan ju inte annat än le när hon är så himla glad! Hela hon lyser buuuuuus, och vi längtar massor tills det blir hoppträning nån gång framöver :D 
Förresten får ni filmsnutt imorgon som Maria fixade, taaack! Och taaack till er andra som hjälpte tll såklart :)

Nu på kvällen har jag bakat lite julgodisar och fixat lite. Men nu måste jag faktiskt verkligen sova, eftersom våran sovmorgon blev inställd imorrn -.-

Kram H



nothing can tear us apart ♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: