Dressyrpass för Cissi, kvällskursen 17 augusti 2011


Pepsi var ungefär som jag trott att hon skulle vara att rida idag :) Hon har en hel del överskottsenergi som hon sitter inne med och den vill hon ju inte gärna ta ut i första taget!
Hon måste alltid börja med att kolla om hon verkligen behöver lyssna och framför allt gå framåt. Det kan ju faktiskt vara onödigt att röra på bakbenen liksom! ;)
Men efter lite övertalning jobbade hon på rätt bra, men typ första halvtimmen hade vi nästan bara fokus på oss själva och inte hästarna. Vi jobbade med lite balans och koordination på halvlånga tyglar.
När vi sedan mot slutet började jobba dem mer ordentligt var hon först rätt så låg och lite bakom, men efter ett tag, alltså typ de sista varven, fick vi till det riktigt bra tycker jag allt! Då hittade vi en bra takt och hon hon blev hög, fin och bärig i både galoppen och traven :D Det var roligt!
Fick inte riktigt loss vänstersidan så mycket som jag hoppats, men hon satt inte heller fast lika mycket som jag hade trott. Vi jobbar på't helt enkelt! ;)
När vi hade joggat av dem stod vi en liten stund och pratade innan vi skrittade en sväng i skogen. Men eftersom vi fått oss en liten skur och Pepsi var svettig tyckte hon att det kliade, så hon bestämde si för att lägga sig ned mitt på ridbanan! Som tur var hann jag av och fick henne att resa sig upp direkt, men det kunde ha slutat mindre bra! Min lilla knasboll ♥ 

Imorrn blir det sitsträning och sen hoppning, wihu ;D Jag har en känsla av att min lilla häst kommer vara piiiigg! Hon har nämligen inte hoppat sen juni! :) Kan bli spännande ;)

Maria och Felicia var snälla och fotade lite, men självklart började det regna när vi var klara med uppvärmningen och Pepsi började bli mycket finare. Himla typiskt! Men tack ändå hörni för bilderna! :)

Kram H

Visst var hon fin i nya tränset? :)








Kommentarer
Postat av: LIna

jag med :)

2011-08-18 @ 11:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: