3 augusti 2011, Håkasgården


hej :)

nu är det såhär sent igen så det får bli kortkort innan jag slocknar ;)

i förmiddags gjorde vi det vanliga i stallet, sen åt vi lite frulle innan det var dags att mockq lösdrifterna och göra rent kaninburarna. Sen fodrade vi lunch och tog in lite hästar för en turridning kl. 13. Medan de var ute och red passade jag och Madde på att bygga lite hinder, eftersom det stod hoppning på schemat idag :D
För min del blev första passet på Morran, hon som jag hoppade förra gången också och som ni fick bild och film på. Hon tyckte det var minst lika kul som sist och hon fattade t.o.m galopp innan hindrena ibland ;) hon som ALDRIG kunnat galoppera under ryttare, hoppade nu flera gånger över pluttehinder med både anridningen före och efter hindret i galopp. så duktig så! :)
Pass 2 blev också samma som sist, nämligen fjordingen Solero. Idag fick jag honom minsann att släppa till litegrann på framridningen, men oj så jobbigt det blev sa han! När vi väl började hoppa blev han pigg som en liten raket och tyckte det var superskoj verkligen, så härligt när man verkligen känner viljan. det är det bästa jag vet! ;D idag var jag med från början på att han kunde lura mig och dra förbi, vilket resulterade i att han hoppade alla hinder jättefint och sprang inte förbi en enda gång. alltså också han så duktig så! Det var mycket skoj :)
När vi var klara var det endel att fixa i stallet innan det var middagsdags och på det massa GLASS till efterrätt. älska glass!! :D
efter maten gjorde jag klart "Håkas fotobok" och redigerade alla faktiskt väldigt fina portträttbilder på hästarna :) måste absolut visa er dem sen, för jag är jättenöjd!
Imorrn så väntar lite barbackaridning, en uteritt och sen lite ridning på banan med Ariana som är inriden men inte sutten på sen minst ett år tillbaka. blir spännande!

för er som undrar kommer jag hem på lördag kväll vid halv åtta. Men självklart blir det ingen rast och ingen ro, för på söndag kommer ju de älskade små djuren hem igen så då är det upp till stallet vid åtta såklart :D dessutom så ska jag ha poppe på söndag också, det blir på eftermiddagen. Skulle haft han på lördag också, men eftersom jag kommer till stationen halv åtta och då inte heller kommer att ha ätit någon middag så blev det inte så! synd, men det blir iallafall på söndag som sagt :)

nu MÅSTE jag släcka!

kram H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: