21 augusti, Pay and Jump hela dagen! :)


hejsan :)

idag har jag jobbat gärnet från kl. 8.00 imorse kan jag tala om, och det har de flesta andra i Pållestollarna oxå som tur var!
Det var alltså dags idag för vår första Pay and Jump någonsin, och den tyckte jag rullade på väldigt bra ändå! Lite funktionärer som inte kom, lite krock med ridskolan och sopigt underlag på framhoppningen var väl det negativa. Annars gick det bra :) Bästa Pållestollarna :D Förresten sålde mina snickersrutor gööörbra, tackar Madde för det ;)
Totalt hade vi runt 50 starter, och tillsammans med rosett- och fikaförsäljningen fick vi ihop drygt 4000 kr, och det är bra! :) De går självklart direkt till våran GBG HS-resa, och om vi jobbar på ordentligt nu med att sälja kolor och sånt ska vi nog se till att åka gratis i år i igen! Vi kommer greja't! :)
Vi var klara med undanplockning och sånt vid typ tre, halv fyra tror jag och då fixade vi stallet innan vi cyklade hemåt! Min kära lilla häst fick en "bara-vara-häst-dag", och det kan nog behövas det med ibland. Bara hänga med poolarna i hagen, skita ner sig ordentligt och gå och skrutta liksom ;) Imorrn dock ska hon finputsas och masseras så det står härliga till har jag tänkt! :D
På tal om imorrn börjar skol-helvetet, åååh jag vill verkligen inte dit! Tur att jag skippar två dagar i alla fall, för på onsdag morgon drar jag till Strömsholm för en två-dagarskurs i hästkunskap! Ska bli hur kul som helst och jag längtar till att få massa idéer, inspiration och kunskap! Berättade jag förresten att vi ska få göra studiebesök på hästsjukhuset där, himla skoj och intressant :D

Nu ska jag fixa lite med bilder, duscha och hoppa i min OP innan det blir lite TV och sen läggdags :)

Kram H

hihi, snart kommer en bildbomb från mitt födelsedagsparty med mina bästa! ♥ Här är ett kansigt smakprov ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: